CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?

Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?

Szerző: Tóth Máté | Dátum: 2014.11.13. 09:30


Új légiközlekedéssel foglalkozó cég ütötte fel a fejét a Magyarországon bejegyzett vállalatok között, méghozzá RonanAir Kft. néven. A 2014 szeptemberében bejegyzésre került vállalkozás - a cégtárban található adatok alapján - főtevékenységként a légi személyszállítást jelölte meg. Az ezt követő további keressésel számos érdekességre bukkanva megállapítható: Egy újabb magyar légitársasági kezdeményezésről van szó!

A "légitársaság" weboldalán található, kezdő grafikus keze munkáját dicsérő repülőgép látványterv. (Forrás: Ronan Air) | © AIRportal.hu
A "légitársaság" weboldalán található, kezdő grafikus keze munkáját dicsérő repülőgép látványterv. (Forrás: Ronan Air)
Egy pillanatra azonban álljunk meg, mielőtt túlzott izgalomba esnénk az előbbi mondatot olvasva.

A magyar légiközlekedést egy kicsit is ismerő egyénekben a Sólyom Airways bukása óta minden ilyen hír több szkepticizmust, mint izgalmat vált ki, és ez most sincs másképp.

Ennek ellenére nem mehetünk el szó nélkül emellett, hiszen számos olyan információval szolgál a világháló erről a kezdeményezésről, amelyet érdemes megemlíteni, akár komoly, akár komolytalan kezdeményezésről van szó.

A RonanAir Légiközlekedési Korlátolt Felelősségű Társaság 2014. szeptember 16-án került bejegyzésre és kizárólagos tulajdonosa Godaliyanage Rohan Nanayakkara, aki 1993 óta tiszteletbeli magyar konzulként szolgál a Srí Lanka-i Colombo városában. A konzulátus az R-Group International csoport címén található, amely több vállalkozást is magába foglal, többek közt a szóban forgó Ronan Air-t is.

Mi is ez a Ronan Air és mi köze van Magyarországhoz?

Az R-Group weboldalán böngészve könnyen rá lehet találni egy 12 oldalas dokumentumra, amely a Ronan Air légitársaság nemzetközi kiterjesztésének projektjét foglalja össze. Az összefoglaló szerint a légitársaság egy LankAir nevű korlátolt felelősségű társaság ágazata, míg a LankAir az R-Group tulajdona, ez a csoport pedig az 1945-ben alapított Ceylon Carriers vezetésével működik.

A dokumentum által említett projekt célja, hogy “támogassák a RonanAir üzemeltetésének kiterjesztését nemzetközi útvonalak magába foglalásával Közép-Európából Budapestet bázisként használva.” Továbbá megemlítik, hogy egy magyar bejegyzésű, RonanAir néven működő légitársaság létrehozása is a tervek között szerepel.

A vállalat honlapján közzétett útvonaltérkép, melyen Budapestről számos dél-európai nyaraló úticél lenne elérhető.<br />(Forrás: RGroup International) | © AIRportal.hu
A vállalat honlapján közzétett útvonaltérkép, melyen Budapestről számos dél-európai nyaraló úticél lenne elérhető.
(Forrás: RGroup International)
Első lépésként egy tíz útvonalas kelet-európai, ázsiai és afrikai terjeszkedést említenek, azonban hozzáteszik, hogy a projekt során Budapest - mint egy európai bázis - "profitálhat azokból a piaci lehetőségekből, amelyet a gyors thaiföldi, maldív, maláj és arab emirátusokbeli bővítés tesz majd lehetővé."

Az ügy érdekessége, hogy az interneten megtalálható hírek szerint már 2004 és 2005 között is felmerült ez a nemzetközi nyitás, a Flightglobal légiközlekedési szakportál már akkor említést tett egy esetleges budapesti járatról.

Egy, a Magyar Turizmus Zrt. oldalán talált, 2012. 3. negyedévről szóló riport szerint a "Ronan Air vezetője tárgyalt augusztusban az MT Zrt.–vel egy menetrendszerinti légi járatról Sharjah (UAE) és Budapest között. További tárgyalások folyamatban." Megkerestük a Magyar Turzimus Zrt.-t is az üggyel kapcsolatban, akik kérdésünkre a következő választ adták:

"A Magyar Turizmus Zrt.-t először három évvel ezelőtt kereste fel a hivatkozott légitársaság képviselője és adott tájékoztatást terveiről. Társaságunk a megkeresésre válaszolva úgy reagált, hogy a felvázolt tervek megvalósulása esetén szívesen folytatjuk a tárgyalásokat a lehetséges együttműködési formákról.

Az első tárgyalást követően még kétszer jelentkezett a légitársaság képviselője, de továbbra is csak a terveket tudta ismertetni, így érdemi együttműködés kialakítására eddig nem kerülhetett sor."

Mindemellett sem a RonanAir Kft. megbízott képviselője, sem Godaliyanage Rohan Nanayakkara tiszteletbeli konzul, sem pedig az R-Group International nem reagált megkeresésünkre és levelünkre, így eddig nehéz is bármit megállapítani a két hónapja bejegyzett vállalkozás céljáról és terveiről.
follow us in feedly

Vissza a Légiközlekedés, repülőterek rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: Framsen | Dátum: 2014.11.13. 14:45 | Re: Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?


Olyan komoly mint a paint es festésük :lol: :tmi:
Framsen
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 101

Hozzászólás Szerző: vargatomi | Dátum: 2014.11.13. 20:47 | Re: Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?


Hát valahogy nekem ez nem tűnik életszerűnek... :D
A Sólyom után meg végképp. De majd elválik...
vargatomi
Új felhasználó
Új felhasználó
 
Hozzászólások: 18

Hozzászólás Szerző: airdaniel | Dátum: 2014.11.13. 22:51 | Re: Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?


Ez valami elÍrás lesz! Nem Ronan, hanem Ronin, és Robert De Niro lesz a főpilóta... :tmi:


Mellesleg pedig elég érdekes, hogy pont ugyanazok a vonalak, ugyanazok a gépek, mint a Sólyom esetében.
Nem kell túl sokat várni tőlük, és akkor nem lesz pofára esés sem. A Sólyom is működik hivatalosan a mai napig, mégsem okoz gondot senkinek.
Ez a cég sem fog. De, ha adót akarnak csalni, és arab pénzeket tisztára mosni, akkor ahoz bizony be is kell jegyezni egy céget, hogy legalább elvben működjön...

Azt hiszem, ezt a témát pont kellően ki is veséztük...
A többit majd hagyjuk meg a biztonsági szolgálatok embereinek... :?:
airdaniel
1000+ hsz.
1000+ hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 1404

Hozzászólás Szerző: Gavriel | Dátum: 2014.11.14. 17:07 | Re: Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?


Ugazabol azt nem ertem h ilyenekrol miert kell egyaltalan emlitest tenni :)
Holnap besetalok es alapitok egy kft-t gavriel airlines neven es masnap felhivom a magyar turizmus zrt-t es irok nekik egy ket oldalas bullshitet...
“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.”
Gavriel
500-999 hsz.
500-999 hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 583
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: topfly | Dátum: 2014.11.14. 21:10 | Re: Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?


Ami talán egy fokkal komolyabbá teszi a dolgot, mint a Solyom arwayst, hogy a tulajdonos nem akar egyelőre PR-t csinálni magának, hanem csendben és már évek óta próbálja előrevinni a tervét. Ettől persze lehet egy nagy kamu az egész, de útvonalhálózatot elnézve sokkal reálisabb, mint a Solyom, mert nem áll rá a nagy konkurenciával rendelkező útvonalakra, hanem inkább a nyaralókat próbálja kiszolgálni versenyezve a charterekkel.
topfly
50-99 hsz.
50-99 hsz.
 
Hozzászólások: 79

Hozzászólás Szerző: jmiki8 | Dátum: 2014.11.14. 22:00 | Re: Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?


A340 + MS Paint-os átfestés. Nincs több kérdésem. :rofl:
jmiki8
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 172
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Byk | Dátum: 2014.11.16. 08:25 | Re: Ronan Air: újabb magyar sólyom a kacsák közt?


Az csak nekem nem tiszta, hogy az idei alapítású cég képviselője hogyan tárgyalt két éve a Magyar Turizmus Zrt.-vel?

Vagy nem is térbeli, hanem időutazást fognak kínálni? :)
Byk
 
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Légiközlekedés, repülés hírek archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: MSNbot Media valamint 10 vendég

Hirdetés