Átadták Ferihegyen a Lufthansa Technik új, felfújható, levegővel stabilizált hangárépületét, melyben a Norwegian low-cost légitársaság gépeinek szerelését végzik majd. A most átadott hangár az első és legnagyobb levegővel stabilizált mobilhangár Európában, amelyet polgári légiközlekedésben használnak. A kivitelező, spanyol Build Air cég Madridban már épített az Airbus számára egy a budapestinél nagyobb felfújható mobilhangárt, azonban azt katonai repülőgépek karbantartására használják.
Az átadó ünnepségen René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója elmondta, hogy júniusban kereste meg a Lufthansa Technik a Budapest Airportot, azzal, hogy szeretnének a jelenlegihez képest nagyobb hangárkapacitást bérelni a repülőtértől.
A Budapest Airport 2015 telére vállalta volna egy hagyományos hangárépület felépítését, azonban a Lufthansa Technik közölte, hogy félreértés van, nekik gyakorlatilag azonnal, 2014 novemberére szükségük van a nagyobb kapacitásra – így merült fel a levegővel stabilizált hangár ötlete.
A Lufthansa Technik és a Budapest Airport szakemberei ezt követően látogatták meg a Build Air cég által Madridban már korábban „felépített” (felfújt) hangárt az Airbus számára és így kezdődött meg az együttműködés a három – magyar, német és spanyol – cég között, melynek eredményeként, a kitűzött határidőre elkészült az épület.
A Build Air cég teljes szolgáltatást nyújt a Lufthansa Technik számára, azaz nem csak ideszállították és felépítették az épületet, hanem a folyamatos üzemeltetést és karbantartást is végzik. A levegővel stabilizált hangár rendszerei egyébként teljesen automatikusan működnek, figyelnek minden fontos paramétert, a levegő-betápláló motorok állapotától a szélerősségig – mondta el Jose Antonio Sanz, a Build Air cég kereskedelmi igazgatója.
Az igazgató az AIRportal.hu kérdésére elmondta, hogy az épület 120 km/h szélsebességig van hitelesítve, de ennél jóval nagyobb szélnek is ellenáll. A hangár felfújását követő napon, amikor még csak az íves tető állt, az oldalfalak nélkül, 80 km/h-s viharos szél volt Budapesten, a hangár szerkezete ezt is elviselte, pedig akkor még folyamatban volt az építés.
Az AIRportal.hu kérdésére Dietmar Focke, a Lufthansa Technik vezérigazgatója hozzátette, hogy a szél mellett a vastag hóréteg jelenthetne még kihívást az épület részére, azonban a cég 60 perces rendelkezésre állási idővel leszerződött egy alpinista céggel, akik amint erősebb hóesés van, megkezdik a hó letakarítást az épület tetejéről.
„A Lufthansa Technik budapesti bázisának megrendelései gyors ütemben növekednek, egyre több légitársaság számára végzünk éves karbantartást vagy éppen harminc napos nagyjavítást. A légiközlekedésben a téli időszak a hagyományos javítási-karbantartási csúcsidőszak – az egyre újabb megrendeléseknek ezzel a formabontó megoldással tudunk eleget tenni a 2014/2015-ös téli időszakban.” – jelentette ki Dietmar Focke, a Lufthansa Technik Budapest napokban kinevezett új vezérigazgatója.
Hozzátette: „Az itt dolgozó magyar és külföldi szakemberek nagyszerű munkát végeznek, a felfújható hangárnak köszönhetően pedig már most újabb értékes munkahelyeket teremthetünk a budapesti bázison. Épp a napokban ünnepeltük a századik nálunk javított Norwegian-gép átadását.”
„Nagy örömömre szolgál, hogy újabb szakaszába érkezett a Lufthansa Technikkel folytatott hosszú távú együttműködésünk. Tavaly egy 2000 négyzetméteres alkatrészraktárt adtunk át, idén a felfújható hangár jelenti az újdonságot. A repülőgép-karbantartás terén a következő projektünk a repülőtéren a külön Wizz Air javítóhangár megépítése lesz. A Budapest Airport a jövőben is kész beruházásaival támogatni a repülőtéri partnereinek hosszú távú működését és sikereit.” – mondta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója.