Átadták Ferihegyen a Lufthansa Technik új, felfújható, levegővel stabilizált hangárépületét, melyben a Norwegian low-cost légitársaság gépeinek szerelését végzik majd. A most átadott hangár az első és legnagyobb levegővel stabilizált mobilhangár Európában, amelyet polgári légiközlekedésben használnak. A kivitelező, spanyol Build Air cég Madridban már épített az Airbus számára egy a budapestinél nagyobb felfújható mobilhangárt, azonban azt katonai repülőgépek karbantartására használják.

Balról-jobbra: René Droese - Budapest Airport, Jose Antonio Sanz - BuildAir, Dietmar Focke - Lufthansa Technik, Hardy Mihály - Budapest Airport (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Balról-jobbra: René Droese – Budapest Airport, Jose Antonio Sanz – BuildAir, Dietmar Focke – Lufthansa Technik, Hardy Mihály – Budapest Airport (Fotó: AIRportal.hu)

Az átadó ünnepségen René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója elmondta, hogy júniusban kereste meg a Lufthansa Technik a Budapest Airportot, azzal, hogy szeretnének a jelenlegihez képest nagyobb hangárkapacitást bérelni a repülőtértől.

A Budapest Airport 2015 telére vállalta volna egy hagyományos hangárépület felépítését, azonban a Lufthansa Technik közölte, hogy félreértés van, nekik gyakorlatilag azonnal, 2014 novemberére szükségük van a nagyobb kapacitásra – így merült fel a levegővel stabilizált hangár ötlete.

A Lufthansa Technik és a Budapest Airport szakemberei ezt követően látogatták meg a Build Air cég által Madridban már korábban „felépített” (felfújt) hangárt az Airbus számára és így kezdődött meg az együttműködés a három – magyar, német és spanyol – cég között, melynek eredményeként, a kitűzött határidőre elkészült az épület.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Balról-jobbra: René Droese - Budapest Airport, Dietmar Focke - Lufthansa Technik, Jose Antonio Sanz - BuildAir (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Balról-jobbra: René Droese – Budapest Airport, Dietmar Focke – Lufthansa Technik, Jose Antonio Sanz – BuildAir
(Fotó: AIRportal.hu)
A Norwegian Boeing 737-800-as repülőgépe az új hangár előtt. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Norwegian Boeing 737-800-as repülőgépe az új hangár előtt. (Fotó: AIRportal.hu)

A Build Air cég teljes szolgáltatást nyújt a Lufthansa Technik számára, azaz nem csak ideszállították és felépítették az épületet, hanem a folyamatos üzemeltetést és karbantartást is végzik. A levegővel stabilizált hangár rendszerei egyébként teljesen automatikusan működnek, figyelnek minden fontos paramétert, a levegő-betápláló motorok állapotától a szélerősségig – mondta el Jose Antonio Sanz, a Build Air cég kereskedelmi igazgatója.

Az igazgató az AIRportal.hu kérdésére elmondta, hogy az épület 120 km/h szélsebességig van hitelesítve, de ennél jóval nagyobb szélnek is ellenáll. A hangár felfújását követő napon, amikor még csak az íves tető állt, az oldalfalak nélkül, 80 km/h-s viharos szél volt Budapesten, a hangár szerkezete ezt is elviselte, pedig akkor még folyamatban volt az építés.

Az AIRportal.hu kérdésére Dietmar Focke, a Lufthansa Technik vezérigazgatója hozzátette, hogy a szél mellett a vastag hóréteg jelenthetne még kihívást az épület részére, azonban a cég 60 perces rendelkezésre állási idővel leszerződött egy alpinista céggel, akik amint erősebb hóesés van, megkezdik a hó letakarítást az épület tetejéről.

„Spanyolországban már jól vizsgázott a gyakorlatban ez a fajta hangár, Budapesten viszont a keményebb téli időjárás körülményei között is bizonyíthatjuk a Buildair szerkezet tartósságát. A felfújható hangár hasonló elven működik, mint a felfújható tetőborítás a teniszpályák vagy az uszodák felett télen, de azoknál sokkal nagyobb és lényegesen nagyobb terhelést képes kiállni.” – hangsúlyozta José Antonio Sanz, a spanyol cég kereskedelmi igazgatója.

Az épület belülről. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az épület belülről. (Fotó: AIRportal.hu)

„A Lufthansa Technik budapesti bázisának megrendelései gyors ütemben növekednek, egyre több légitársaság számára végzünk éves karbantartást vagy éppen harminc napos nagyjavítást. A légiközlekedésben a téli időszak a hagyományos javítási-karbantartási csúcsidőszak – az egyre újabb megrendeléseknek ezzel a formabontó megoldással tudunk eleget tenni a 2014/2015-ös téli időszakban.” – jelentette ki Dietmar Focke, a Lufthansa Technik Budapest napokban kinevezett új vezérigazgatója.
Hozzátette: „Az itt dolgozó magyar és külföldi szakemberek nagyszerű munkát végeznek, a felfújható hangárnak köszönhetően pedig már most újabb értékes munkahelyeket teremthetünk a budapesti bázison. Épp a napokban ünnepeltük a századik nálunk javított Norwegian-gép átadását.”

„Nagy örömömre szolgál, hogy újabb szakaszába érkezett a Lufthansa Technikkel folytatott hosszú távú együttműködésünk. Tavaly egy 2000 négyzetméteres alkatrészraktárt adtunk át, idén a felfújható hangár jelenti az újdonságot. A repülőgép-karbantartás terén a következő projektünk a repülőtéren a külön Wizz Air javítóhangár megépítése lesz. A Budapest Airport a jövőben is kész beruházásaival támogatni a repülőtéri partnereinek hosszú távú működését és sikereit.” – mondta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!