Szeptember havi, valamint az év első kilenc hónapját magába foglaló működési eredményeiről adott tájékoztatást az Aeroflot Russian Airlines. A SkyTeam-tag orosz nemzeti légitársaság beszámolt továbbá flottájának alakulásáról, és járatainak töltöttségi mutatóiról is. A lényegi adatok pozitívak, de jól látható, az ukrán válság a legnagyobb orosz légitársaság forgalmán is éreztette hatását.

Az Aeroflot egyik Airbus A320-as típusú utasszállítója a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Aeroflot egyik Airbus A320-as típusú utasszállítója a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Az idei év első kilenc hónapjában az Aeroflot összesen 17.8 millió utast szállított, amely 13.4%-kos növekedés az előző évi azonos időszak teljesítményéhez képest.

Ebből az utolsó hónapra, vagyis szeptemberre 2.15 milliós forgalom esett, amely 9.4%-os növekmény a 2013 szeptemberében mérthez képest. A legnagyobb forgalomnövekedés a belföldi járatokon mutatkozott, amelynek a légitársaság több útvonalán is járatsűrítésekkel igyekezett eleget tenni, így lett végül 32.6%-os a fejlődés. A nemzetközi vonalakon azonban 6.2%-os visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni, amely döntően két tényezőre vezethető vissza: az egyik, hogy a társaság felhagyott a kevéssé jövedelmező block-charter szerződéseken alapuló szállítással, és egyben hozzálátott a turista útvonalainak optimalizálásához; másik fő aspektusként pedig az ukrán válság is közrejátszott. Kijevben ritkították a járatokat, míg Donyecket, Harkovot és Odesszát felfüggesztették, miközben a krími Szimferopol már a belföldi forgalom mérőszámaihoz járult hozzá.

A fizetőutas-kilométer teljesítmény (RPK) szeptemberben 8.7 százalékkal 6.1 milliárdra, az első kilenc hónapot tekintve pedig 11.8 százalékkal 50.7 milliárdra nőtt. A járatok töltöttsége (LF – load factor) 81.3%-os volt, amely 1.4 százalékos csökkenés a referencia időszakhoz viszonyítva. A légitársaság ezt leginkább a délkelet-ázsiai térségbe irányuló forgalom módosulásaival magyarázza, miután a Boeing 767-esek kivonásával nagyobb teljesítményű Airbus A330-as, valamint Boeing 777-es gépeket állítottak szolgálatba, amelynek következtében itt 5.9%-kal esett a load factor, és itt is jelen van az ukrán válság hatása, mivel jelentősen csökkent a tranzitforgalom.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A flottát illetően az év első kilenc hónapjában összesen 13 darab új Airbus A320-assal, 3 darab Boeing 737-800-assal, és 6 darab Boeing 777-300ER-rel bővült a géppark. Ezzel olyan mértékű modernizációt sikerült végrehajtani, amellyel az Aeroflot állítása szerint a több mint száz gépet üzemeltető légitársaságok táborában jelenleg a legfiatalabb flottával rendelkezik. A légitársaság ebben az időszakban a lízingszerződések lejártával megvált utolsó négy Boeing 767-300ER típusától, és hét darab Airbus A320-ast adott át leányvállalatai számára. A társaság a hazai gyártmányú szélestörzsű típusának, az Il-96-os kivonását közleményében nem is említi, noha arra is idén került sort, március végén.

A felajánlott kapacitás (ASK) összességben 10.7%-kal emelkedett szeptemberben és 12.1%-kal az első kilenc hónapban.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!