Egy újabb különlegeséggel gazdagodott a Boeing gyár közelében található Museum of Flight, a kiállítás ugyanis az egyik 787-8-as Dreamliner prototípust kapta meg, amely így a világon elsőként mutathatja be múzeumi keretek között az amerikai repülőgépgyártás legújabb generációs kereskedelmi típusát.
Olyan lesz, mint újkorában! Felújítják a legelső Jumbót
Boeing 787-es kormánygépet szeretne Mexikó
A Museum of Flight-nak adományozta a Boeing a 787-es berepülő flotta ZA003 gyári számú prototípusát. A hármas számú Dreamliner az első felszállását 2010. március 14-én teljesítette.
A Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóművekkel szerelt gép az egyik legtöbbet szereplő tagja volt a berepülési programnak, a kötelezően rá rótt vizsga feladatokon túlmenően a Dream Tour névre keresztelt világkörüli bemutatkozó turnénak is a teljesítője volt, amely keretében 23 országban fordult meg, a szalonokon mintegy hatvannyolcezer látogatónak bemutatva a kompozit építésű, számos technológiai újítást felvonultató típust.
Bemutató gépként már teljesen kiépített fedélzettel, utasülésekkel és a háttámlákba épített szórakoztató rendszerrel állt a nagyközönség elé, de a múzeum szándéka szerint, hogy érzékeltessék, itt egy igazi prototípusról van szó, úgy alakítják ki a belsőt, hogy a látogatók, akik egyébként november 22-től tekinthetik meg a gépet, részben a berepülő példányokra jellemző enteriőrrel is megismerkedhessenek, valamint a fennmaradó helyen a 787-es program menetét, a típus vívmányait ismertetik tájékoztató táblákon.
A ZA003-as történetéhez hozzátartozik, hogy kezdetben a 747-8-ashoz hasonlóan fehér alapú prototípus festésmintát viselt, és csak később kapta meg az azóta jellegzetessé vált Dreamliner színeket, amellyel most a múzeum is átvette.
Szót érdemel, hogy a Dream Tour-on kívül ennek a gépnek jutottak feladatul az útvonal teljesítő próbák is, amelynek során többször körberepülte a Földet, értékes adatokat szolgáltatva a tanúsító eljárás, valamint nem utolsó sorban a két-hajtóműves hosszú távú repülést szabályozó ETOPS-engedélyezési procedúra számára is, amelynek eredményeképp idén májusban az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) már 330 perces normát is jóváhagyott a 787-8-asnak, ami jelentős előrelépés a 2011-es forgalomba bocsátáskori 180 perces időtartamhoz képest.
A Boeing összesen hat darab 787-8-as prototípust épített. A típus szűzfelszállása 2009. december 15-én történt. Elsőként a legelső ZA001-est vonták ki 2011 decemberében. A flottából a hatos számút értékesítették egyedül, amely a Mexikói Légierő kötelékébe (XC-MEX) fog kerülni, VIP szállítógépként további szolgálatot teljesítve.