Négy hónappal a megnyitása után máris növelni tudta Doha légiforgalmát az új Hamad nemzetközi repülőtér. Az idei szeptemberi adatok szerint 10%-kal növekedett az utasforgalom az előző évi azonos időszak eredményéhez képest, amelyben még a Doha International Airport szolgálta ki az utazókat.

A Hamad utasterminálja. (Fotó: Hamad International Airport) | © AIRportal.hu

A Hamad utasterminálja. (Fotó: Hamad International Airport)

Az új repülőtér az év kilencedik hónapjában összesen 2,201,271 utast kezelt, amely 10%-kal nagyobb mennyiség az előző év szeptemberében mért adatokhoz képest, de a teheráru-, valamint a postaforgalom is növekedésnek indult, előbbiben 13,6, míg utóbbiban 4,7 százalékos a fejlődés a vizsgált időszakban. Mindez természetesen a repülőgépek mozgását, a gépforgalmat jelző mutatón is érzékelhető, amely 7,6%-kal lett nagyobb.

A Hamad, amelynek építési munkálatai már 2005-ben kezdetüket vették, és 2012-ben, 2013-ban is voltak átadásra kijelölt időpontok végül idén április végén nyitott meg. A Qatar Airways pedig egy hónappal később, május végén telepítette át bázisát és teljes működését a minden szempontból nagyobb és korszerűbb infrastruktúrájú létesítménybe.

A legújabb globális légiközlekedési elosztó-központot átadásakor évi 30 milliós utasforgalom kezelésére készítettek fel, de a kiteljesedés és a rendszerek felfutatása után ez a teljesítményadat 50 millióra is emelkedhet az üzemeltető szándéka szerint, ami már csak 16 millióval marad el a régió nehézsúlyú játékosa, az Emirates központjaként működő Dubai International 2013-ban mért éves utasforgalma mögött. A Doha International egyébként 23 milliós forgalommal zárta a 2013-as évet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Doha idén április végén átadott új nemzetközi repülőterének indulási szintje. (Fotó: Hamad International Airport) | © AIRportal.hu

Doha idén április végén átadott új nemzetközi repülőterének indulási szintje. (Fotó: Hamad International Airport)


A fenntartható és színvonalas fejlődés érdekében a Qatar Airwaysnek égető szüksége volt a Hamad megnyitására, ahol az előző reptérrel szemben már szinte nélkülözhetetlen közvetlen utashidas kiszolgálást is tudnak biztosítani utasaiknak, de említést érdemel a vadonatúj műszaki-karbantartó bázis, a cargo terminál és a két futópályás üzem is.

A Doha Internationalen a terminál még nem volt alkalmas a legnagyobb utasszállító típus, az A380-800-as kiszolgálására, ami olyan hiányosság volt, amely mielőbbi pótlásra várt, hiszen a nemzeti légitársaság nagyratörő flottafejlesztési tervei látták korlátját. A Hamadra viszont 65 utashídat építenek, amelyből hat képes a Superjumbo teljes körű kezelésére. Ennek fényében a Qatar Airways szeptemberben át is vette első, összesen 517 üléses A380-asát, amelyet még tizenkét darab követ.

A cargo-terminál 77,000 négyzetméteres és 11 szélestörzsű teherszállító gép számára biztosít állóhelyet. (Fotó: Hamad International AIrport) | © AIRportal.hu

A cargo-terminál 77,000 négyzetméteres és 11 szélestörzsű teherszállító gép számára biztosít állóhelyet.
(Fotó: Hamad International AIrport)

A Hamad pedig hozza a várt teljesítményt, és lehetőséget biztosít nemcsak egy magasabb nívójú és kényelmesebb utazásra a meglévő kapacitásban, hanem az előrelépés, a gyarapodás jelentős mértékét is lehetővé teszi, amit az első, most közölt számadatok is alátámasztani látszanak.

Az iramra, amelyet a Qatar diktál nincs is jobb példa, mint a minap történt rekord gépátvétel, amely során a légitársaság egyazon napon három darab vadonatúj szélestörzsű utasszállítót vett át. A két darab Boeing 787-8-as és egy darab 777-300ER mind október 28-án vette útját az amerikai gyártó everetti bázisáról Doha felé.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!