Kapacitást növel bécsi járatain az Ethiopian Airlines. A Star Alliance szövetségi tag afrikai légitársaság négy hónappal a járatnyitást követően döntött úgy, hogy heti mind a négy járatára a nagyobb, Boeing 767-300ER típusát állítja, az eddigi fele-fele arányban Boeing 757-essel, illetőleg 767-essel teljesített, Stockholmmal együtt működő útvonalon.

Solomon Mekonnen, az Ethiopian Airlines közép-európai térségért felelős igazgatója és Tóth Attila, az Aviareps Magyarország Kft. vezetője a budapesti NU Bistro étteremben.(Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Solomon Mekonnen, az Ethiopian Airlines közép-európai térségért felelős igazgatója és Tóth Attila, az Aviareps Magyarország Kft. vezetője a budapesti NU Bistro étteremben.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Az AIRportal.hu minderről azon a bemutatkozó esten kapott tájékoztatást, amelyet az Ethiopian Airlines magyarországi képviselője, az Aviareps Kft. szervezett október 21-én. Az utazásszervező irodáknak, valamint a sajtó meghívott képviselőinek szóló rendezvényre Solomon Mekonnen, az Ethiopian Airlines régiós igazgatója is ellátogatott, aki prezentációjával adott ismertetőt az általa képviselt légitársaságról.

Az 1945-ben alapított, Addisz-Abeba központú légitársaság az idők folyamán Afrika egyik legjelentősebbjévé nőtte ki magát. A teljes egészében állami tulajdonban lévő légitársaság kiterjedt útvonalhálózattal és korszerű, a legmodernebb típusokat felvonultató gépparkkal rendelkezik, határozott céljuk a folyamatos növekedés, amelyet Vision 2025 programjuk koordinál.

Az Ethiopian Airines Boeing 787-8-asának Cloud Nine Business Class fedélzete. (Fotó: Ethiopian Airlines) | © AIRportal.hu

Az Ethiopian Airines Boeing 787-8-asának Cloud Nine Business Class fedélzete. (Fotó: Ethiopian Airlines)

A jelenleg összesen 71 repülőgépet számláló flottában az utasszállítók mellett teherszállító repülőgépek is működnek, mivel a társaság külön cargo üzletágat is üzemeltet. Az utasos járatokat regionális viszonylatban turbolégcsavaros Bombardier Q400-asok (17db), a rövid-, és középhatótávúakat Next Generation Boeing 737-esek (15db), míg a nagy hatótávúakat Boeing 757-esek (6db), 767-esek (10db), 777-esek (8db) és 787-es Dreamlinerek (10db) repülik. Ez utóbbi legújabb generációs szélestörzsű típust Afrikában az Ethiopian állította elsőként szolgálatba. Legelső 8-as szériájú Dreamlinerük 2012 augusztusában érkezett meg Addisz-Abebába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Életkép a addiszi repülőtérről, Boeing 787-es Dreamlinerrel. (Fotó: Ethiopian Airlines) | © AIRportal.hu

Életkép a addiszi repülőtérről, Boeing 787-es Dreamlinerrel. (Fotó: Ethiopian Airlines)

A közeli jövőre nézve további két Boeing 777-300ER, három darab 787-8 Dreamliner, négy darab Boeing 737NG és a cargo flottának négy darab Boeing 777F áll megrendelés alatt.

A távolabbira tekintve pedig a hosszú távú járatoknak Airbus A350-900XWB, míg a rövidebbeknek Boeing 737 MAX-8-asok vannak lefoglalva a gyártóknál – világított rá Solomon Mekonnen.

Az elmúlt évben 6.2 milliós utas-, és 181 ezer tonna teherárú forgalmat bonyolító Ethiopian Airlines útvonalhálózata Afrikában 51, Európában 11, Ázsiában 21, Észak-Amerikában 3, és Dél-Amerikában 1 célpontot kínál az addisz-abebai bázisról.

Bécs, az Ethiopian kapuja Közép-Európára

Az etióp légitársaság flottájában összesen 10 darab szélestörzsű Boeing 767-300ER teljesít szolgálatot. Ezek közül az egyik gép különleges, Star Alliance szövetségesi festésmintát visel. (Fotó: Ethiopian Airlines) | © AIRportal.hu

Az etióp légitársaság flottájában összesen 10 darab szélestörzsű Boeing 767-300ER teljesít szolgálatot. Ezek közül az egyik gép különleges, Star Alliance szövetségesi festésmintát visel.
(Fotó: Ethiopian Airlines)

A közép-európai térség légiközlekedésében újdonsült légitársaságnak számít az Ethiopian, itt idén júniusban, a bécsi járatuk megnyitásával jelentek meg. Választásuk azért esett az osztrák fővárosra, mert a szövetségi tagságuknak megfelelő, Star Alliance elosztó-központot kerestek a régióban, amelynek az Austrian Airlines bázisa kitűnően megfelelt.

A június 2-án indult járatot heti négyszeri rendszerességben vették fel hálózatukba, úgy hogy a gépek Bécsből még tovább repülnek Stockholmba, majd onnan visszafelé ismét leszállnak Schwechaton, a köztes vonalakon értékes kereskedelmi joggal.

A hétfőnként, szerdánként, csütörtökönként és szombatonként igénybe vehető járatot október 26-tól pedig már kizárólagosan szélestörzsű Boeing 767-300ER gépekkel üzemeltetik, az addigi Boeing 757-200 és 767-300ER páros beosztás helyett, ami a típus nagyobb utasbefogadó képességéből fakadóan kapacitás növekményt jelent.

A flotta 767-esei eltérő kabinkonfigurációval működnek, 220-245 utas szállítására alkalmasak, mindegyiken két osztály, business és economy is rendelkezésre áll. A 757-200-asok szintén konfigurációtól függően, két osztályon 170-175 utast képesek szállítani. A különbözet egy-egy járaton így minimum 50 fő a 767-es javára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!