Az orosz helikoptergyártó konzorcium (Russian Helicopters) kazanyi leányvállalata, a Kazan Helicopters örömmel jelentette be, hogy végrehajtotta szűzrepülését a Mil Mi-38 szállítóhelikopter legújabb, negyedik tesztpéldánya.

Október 20-án végrehajtotta első repülését a Mi-38 típusú helikopter negyedik prototípusa. Az előző társához hasonlóan Klimov TV7-117V gázturbinákkal szerelt masina első útja során rendszerteszteket végeztek és az alapvető repülési jellemzőket ellenőrizték, a hivatalos tájékoztatás szerint minden rendben zajlott.

A negyedik prototípus egyben az első előszériapéldány is, az előző testvéreihez képest nagyobb ablakokat kapott az utastérben, valamint növelték az üzemanyag-rendszer ellenállóságát is nagy erőhatások (pl. kényszerleszállás) esetére.

Levegőben a harmadik prototípus (Forrás: Russian Helicopters) | © AIRportal.hu

Levegőben a harmadik prototípus (Forrás: Russian Helicopters)


A Mil Mi-38 típusú szállítóhelikoptert a Mi-17 és Mi-26 közé pozicionálják. Az új típus várhatóan 40 utas befogadására lesz képes, hasznos terhelhetőségét 6 tonnára becsülik, míg maximális felszállósúlyát 15.6 tonnában határozták meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típus fejlesztési programját a Klimov TV7-117V gázturbina fejlesztésének csúszása hátráltatta, az első két prototípus ezért Pratt&Whitney Canada PW127/TS típusú erőforrásokkal készült, de a 2013 novemberében bemutatott harmadik prototípus már az orosz hajtóművet kapta meg. Az elsőként leszállításra kerülő sorozatgyártású példányok még az amerikai erőforrással készülnek, a gyártó becslése szerint a hazai hajtóművel szerelt változat 2015-re kaphatja meg a hatósági engedélyeket.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!