Split Scimitar Wingleteket rendelt Boeing 737-800 típusaira a Luxair. A luxemburgi légitársaság jövő év márciusáig összesen három gépet fog az Aviation Partners Boeing új, kimondottan a Next Generation 737-esekhez fejlesztett kettős tollazatú szárnyvégeivel elláttatni.

A Luxair flottájában szolgálatot teljesítő Boeing 737-800-asok (jelenleg éppen két, egyenként 186 üléses gép) mind wingletekkel működnek, de a légitársaság úgy döntött, nagyobb fokú hatékonyságot és környezettudatosságot szeretne elérni, ezért megrendelték az Aviation Partners Boeing legújabb szárnyvégi termékét.

Adrien Ney, a Luxair Group elnök-vezérigazgatója a szerződés kapcsán elmondta, légitársaságuk jelenleg több fronton is azon dolgozik, hogy javítsa üzemanyag fogyasztási mutatóit, amelynek érdekében három Boeing 737-800-as gépükre rendeltek az új szárnyvégi elemből, és 2015 márciusára, mire minden gépre felkerül, a flotta a Split Scimitar Wingletekkel éves szinten mintegy 290 tonna kerozint és 910 tonna szén-dioxid kibocsátást tud megspórolni.

Az Aviation Partners Boeing legújabb szárnyvége mögött öt éves fejlesztő munka áll, amivel a Boeing 737-eseken jelenleg alkalmazott hajlított (Blended Winglet) szárnyvég struktúrájára építve dolgozták ki a még hatékonyabb, a számítások szerint további legalább 2%-os előnyt felmutató Split Scimitar Wingletet. A fix és opciós igényekkel együtt ez idáig már több mint 1600 szettet sikerült értékesíteni. Egy Boeing 737-800-ason a Split Scimitar Wingleteknek köszönhetően hosszabb útvonalakon összességében akár 7%-os üzemanyag megtakarítást is el lehet érni.

A Split Scimitar Winglet a Boeing 737NG típuscsalád 800-as, valamint 900ER szériái számára érhetők el, de folyamatban van a tanúsító eljárás az összes többi Next Generation változatra, így tehát a még hasonlóan fontos 700-asra is. Az Aviation Partners Boeing szerint, ha minden jól halad 2015 májusára az engedélyek birtokában már teljessé is válhat a portfolió.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Most éppen a Luxair rendelése kapcsán szóban forgó winglet típusról érdemes megjegyezni, hogy az nem azonos a 737-es gépcsalád legújabb, várhatóan 2017-től forgalomba álló MAX generációjára szánt, kialakítását tekintve ugyancsak kettős tollazatú szárnyvéggel. A MAX Boeing 737-esekre Advanced Technology wingletek kerülnek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!