Amellett, hogy a Qatar Airways megnevezte az első desztinációt, amelyre a vadonatúj Airbus A350-900XWB típusai menetrendszerűen közlekedni fognak, a légitársaság ismertette a gép várva-várt kabinkonfigurációját is.

A Qatar Airways összesen 80 darab A350XWB gépet rendelt magának. A képen látható elsőt várhatóan december elején veszik át. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A Qatar Airways összesen 80 darab A350XWB gépet rendelt magának. A képen látható elsőt várhatóan december elején veszik át. (Fotó: Airbus)

A dohai légitársaság lesz a legújabb generációs szélestörzsű Airbus, az A350-900XWB első forgalomba állítója, amely várhatóan december elején veheti át gépét.

Mindez, valamint, hogy a Qatar Airways számára készült első sorozatgyártott gép a múlt héten sikeresen teljesítette szűzfelszállását ismert tények, de arról, hogy mely városba fog elsőként menetrendszerű forgalomba állni a típus, valamint milyen lesz annak fedélzeti konfigurációja, leginkább csak találgatások folytak eddig.

A mai napon a Qatar Airways előállt, és hivatalosan is bejelentette, hogy jövő januártól egy európai nagyvárosba, Frankfurtba fog menetrendszerűen közlekedni az A350-900XWB, méghozzá naponta kétszer. A típus kapacitása ugyanis tökéletesen megfelel mind az üzleti, mind a turista utazók számára, szól az indoklás.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első sorozatgyártott A350-900XWB október 15-én teljesítette szűzrepülését. A gép A7-ALA katari lajstromban kerül majd üzemeltetőjéhez. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az első sorozatgyártott A350-900XWB október 15-én teljesítette szűzrepülését. A gép A7-ALA katari lajstromban kerül majd üzemeltetőjéhez. (Fotó: Airbus)


Kezdetekben a QR067/068 járatpáron jelenik meg az A350XWB, majd kicsivel később a másik, QR069/70 páron is a legújabb Airbus repül majd. A mintegy hat és fél órás repülő úton pedig minden bizonnyal élvezetes utazást biztosít majd az eXtra-Wide-Body koncepció nyújtotta kényelem.

A fedélzeti konfigurációt illetően a Qatar természetesen hozza az ötcsillagos színvonalat: két-osztályos elrendezésben, összesen 283 utasnak férőhelyet biztosítva állítja szolgálatba a típust. Az üzleti osztályon 36, míg a turistán 247 üléssel lehet gazdálkodni egy-egy járaton, ami igen komfortos berendezés, feltéve ha az Airbus katalógusának a típusra jelölt 32 fővel több, összességében 315 fős, klasszikus kiosztását vesszük alapul. Akkor meg aztán végképp, amennyiben az A350-900XWB az EASA (Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) szeptember végén kiadott típusengedélyére nézünk, amely akár 440 fős maximális utaskapacitást is enged.

Frankfurt után New York?

Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója elmondta, örömmel néznek elébe az A350-es Doha – Frankfurt viszonylaton való bevezetésének, és sietett hozzátenni, hogy rövidesen más az útvonalhálózatukban szereplő városba is repülni fog ez az új generációs gép. Konkrét desztinációkat ezúttal nem nevesített, de korábbi nyilatkozatai alapján valószínűsíthető, hogy New York JFK elsők között lesz az A350-esnek szánt long-haul útvonalak között.

A Qatar Airways összesen 80 darab A350XWB-t rendelt flottája számára. Az elsőként forgalomba álló 900-as szériából 43, míg a még hosszabb törzsű, egyelőre fejlesztés alatt álló 1000-es szériából 37 darabot. Az ütemezési terv szerint a 2015-ös év végéig bezárólag a flotta birtokában lesz az első nyolc sorozatgyártott Airbus A350-esnek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!