Hatalmas rendelést irányzott elő vásárlási szándéknyilatkozat formájában az IndiGo, Indiában működő diszkont légitársaság, amely 250 darab Airbus A320neo típusra szerződött az európai repülőgépgyárral. Amennyiben véglegessé válik, ez lesz az Airbus történetében az eddigi legnagyobb egyösszegű rendelés a gépek számának tekintetében.

A320neo látványterv IndiGo színekben. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

A320neo látványterv IndiGo színekben. (Forrás: Airbus)

Az IndiGo, amelynek flottája kizárólag Airbus A320-as típusokkal üzemel, összesen 84 darabbal, korábban már ugyancsak komoly rendelést formált az Airbus keskenytörzsű gépcsaládjára. A légitársaság hatalmas gépparkot épít, tekintve, hogy a mostani előrendelésen kívül, előzőleg 100 darab A320ceo, valamint 180 darab A320neo típusra írt alá szerződést.

A 2011-ben kötött megállapodás alapján ráadásul az IndiGo lett az új hajtómű opciós A320neo (new-engine-option) indító légitársasága is az indiai üzemeltetők körében, de a társaság nemcsak ebben első, amennyiben az A320-asról van szó, mivel 2013-ban minden más légitársaságot megelőzve a szubkontinensen, elsőként állított az új sharklet szárnyvég technológiával ellátott A320ceo-t szolgálatba.

Azt egyelőre nem közölte a repülőgépgyár, hogy az IndiGo az A320neo gépcsalád három tagja közül mely típusváltozatot, az A319neo-t, A320neo-t, vagy az A321neo-t választotta, de a működési modelljéből fakadóan több mint valószínű, hogy az A320neo, vagy a még hosszabb törzsű A321neo szériára fognak véglegesíteni, és természetesen az sem kizárt, hogy ebből is, és abból is kérnek majd maguknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Még inkább érzékeltetendő a rendelés jelentőségét, érdemes egy pillantást vetni az Airbus aktuális árlistájára, amely szerint egy darab A320neo 102.8, míg egy A321neo 120.5 millió dollárba kerül. Ezekkel a számokkal kell szorozni a 250 gépes igényt, hogy egy kalkulált végösszeget kapjunk. Azért csak kalkuláltat, mert ekkora flotta rendelése esetén az Airbus egészen biztosan jelentős árkedvezményben részesíti a légitársaságot.

Az IndiGo egy-osztályos elrendezésben, összesen 180 üléses kialakításban üzemelteti meglévő A320ceo típusait. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az IndiGo egy-osztályos elrendezésben, összesen 180 üléses kialakításban üzemelteti meglévő A320ceo típusait.
(Fotó: Airbus)

Aditya Ghosh, az IndiGo elnöke a szerződés kapcsán elmondta, hogy az új gépeknek köszönhetően még szélesebb tömegek számára tudják elérhetővé tenni a kedvező árú légiközlekedést és nem mellesleg új munkahelyeket is teremtenek.

Az Airbus A320neo várhatóan 2015 októberében áll forgalomba, elsőként a Qatar Airways-nél. Az európai repülőgépgyár az első, Pratt&Whitney hajtóművel szerelt prototípus szűzfelszállásával a múlt hónapban, szeptember 25-én kezdte meg a berepülési programot. Az IndiGo első A320neoinak szállítására 2016-tól kerül sor.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!