Új korszak kezdődött a kínai légimentés történetében azzal, hogy az Airbus Helicopters átadott egy kéthajtóműves EC135-öst, az első olyan fogószárnyast az országban, amelyet kifejezetten légmentési célokra (HEMS) készítettek fel.

Az új EC135-öst az Airbus Helicopters németországi, Donauwörth-i fejlesztési és gyártóközpontjában adták át a 999 Sürgősségi Mentőközpontnak (999 Emergency Rescue Center, 999 Center), a Kínai Vöröskereszt pekingi részlegének.

„Az EC135 nem csupán egy kiváló helikopter, hanem jól hasznosul benne mindaz a tapasztalat, amely részben Airbus Helikoptersnél gyűlt össze, részben a HEMS-üzemeltetők visszajelzéseiből származik.”– mondta Ma Runhai úr, a Kínai Vöröskereszt pekingi alelnöke. „A gép beszerzése egy átfogó reform része, amellyel az állami szolgáltatások színvonalát szeretnénk emelni. Ugyanakkor megerősíti a Kínai Vöröskereszt vezető szerepét az országon belül, hosszútávon pedig világviszonylatban is.”

Az átadott helikopter az Airbus Helicopters könnyű, kéthajtóműves családjához tartozó EC135 P2e egy változata, amelyet a Bucher cég – az európai HEMS-üzemeltetők bevált beszállítója – látott el teljes körű mentőfelszereléssel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Airbus Helikopters | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus Helikopters


„Az EC135-ös a HEMS-üzemeltetők számára világszerte referenciát jelent, mert ezt a gépet a légimentő szolgálatok orvosainak tanácsai alapján tervezték” – magyarázta Wolfgang Schoder, az Airbus Helicopters németországi részlegének elnöke. „Ez az ideális platform ahhoz, hogy Kína megkezdje légimentő szolgálatának kiépítését”.

A 999 Center orvosainak egy csoportja most sajátítja el Augsburgban a Bucher által szállított felszerelés használatát, ezt követi majd egy egyhetes felkészítés a HEMS-műveletekre az ADAC Köln környéki HEMS Akadémiáján. Ezzel párhuzamosan az Airbus Helicopters kiképzi a helikopterek legénységét és segít kiépíteni a vezető európai légimentő szolgálatokkal az együttműködést Kína új HEMS rendszerének zökkenőmentes elindítása és működtetése érdekében.

„A légimentés komoly fejlődés elé nézhet Kínában, miután 1000 méteres magasság alatt a kínai kormány megnyitotta az ország légterét, amely – az ország méretét és népességét tekintve – egy nagyon is szükséges lépés volt.” – mondta Norbert Ducrot, az Airbus Helicopters China elnöke. „Dicséretes, hogy a 999 Center közszolgáltatásként elindította a légimentést Kínában, amely találkozik a kínai emberek kívánságával.”

A 999 Center számára most átadott első EC135P2e után a második leszállítása 2015 első negyedévében várható, és a civilszervezet és a gyártó már aláírta a szándéknyilatkozatot két további EC145T2-es forgószárnyas leszállításáról is.

Az Airbus Helicopters, a világ vezető forgószárnyas gyártója, a HEMS piacon a részesedése 60 százalék. Az EC135-ös a cég nagyobb, EC145-ös helikopterével együtt a szektor referencia-típusának számít. A légimentési feladatok mintegy egynegyedét hajtják végre EC135-össel a világon. Több mint 1100 EC135-ös van szolgálatba világszerte, és ezek közül több mint 500 gépet láttak el mentő felszereléssel (HEMS-konfiguráció szerint).

Az EC135-ös széles, akadálymentes kabinnal repül, kiváló a teljesítménye, nagy a hatótávolsága és a terhelhetősége. A gép közismert arról is, hogy alacsony zajszinttel üzemeltethető. A helikopter nagyméretű, csúsztatható oldalsó és hátsó kagylóhéj ajtaja lehetővé teszi a betegek gyors ki- és beemelését, a Fenestron burkolt farokrotor pedig a biztonságot növeli földközeli manőverek végrehajtásakor.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!