Az Air France-KLM téli menetrendje 2014. október 26. és 2015. március 28. között érvényes. Ez időszakban a párizsi Charles de Gaulle és az amszterdami Schiphol repülőtereken kismértékben, 3,1%-kal megnövelik a rövid- és középtávú járatok kapacitását, a belföldi rövid- és középtávú járatokét csökkentik, 11,3%-kal. A Transavia kapacitását eközben megnövelik 13,3%-kal, különös tekintettel a francia piacra, ahol ez a növekedés 56%-os lesz.

Kapcsolódó cikk, előzmény Terítéken a KLM nyári menetrendje

A hosszú távú hálózatot tekintve 22 új Boeing 747-es áll munkába a KLM World Business Class osztályán, 2016 végére a KLM flottájának 80%-a megújul. Az Air France is folytatja új, prémium minőségű kabinjainak telepítését: öt Boeing 777-est szerelnek fel 2014 végéig. A New yorki, szingapúri és jakartai járatokon már elérhetők az új kabinok.

Ezen a télen a Csoport két újabb desztinációt szolgál majd ki Airbus A380-asokkal: december elejétől Miamit és Abidjant – a nyáron Los Angeles, New York, Johannesburg, Hong Kong és Sanghaj városokba már a Superjumbók repültek.

A KLM tovább növeli atlantai kapacitását, heti hétről tizenkét járatra, a szezonális, és a piaci keresletnek megfelelően. Mexikó területén is növeli járatai gyakoriságát a KLM, heti hétről kilencre, novemberben és decemberben.

Az Air France tizenhárom új desztinácóval bővíti portfólióját Mexikóban és Közép-Amerikában, amelyek mindegyike Mexikóvárosból indul, köszönhetően az Aeromexicóval való együttműködésnek. Az Air France továbbra is hetente háromszor indít majd járatot Brazíliavárosba, míg Montevideót (Uruguay) naponta szolgálják majd ki Buenos Airesen keresztül. Jelentős a növekedés Panamavárosban is, heti három helyett heti öt járat szolgálja ki a forgalmat. Az Air France-KLM továbbra is folytatja együttműködését a brazil GOL légitársasággal, annak érdekében, hogy kihasználják a közös hálózatból adódó előnyöket, és jobb összekötő lehetőségeket kínálhassanak ügyfeleiknek a brazil hálózat területén ezen a télen.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A HOP! kapacitását mérsékelten megnövelik Franciaországban, így sűrűsödnek az egyes provinciákból a nagy európai városokba közlekedő járatok is. 26 úticéljával Lyon a vállalat bázisa, így a francia régió ügyfelei egy számos átszállási lehetőséggel bíró hálózathoz férnek hozzá.

A Transavia, mely az alacsony költségű szabadidős tevékenység kategória fő kiszolgálója, 13,3%-kal növeli kapacitását. Ez a fejlesztés is a Transform 2015 terv része. A 2014-15-ös téli szezon idején a Transavia kilenc új, ebben az évben indított járatot üzemeltet majd a párizsi Orly repülőtérről: Isztambul, Tel Aviv, Budapest, Madrid, Malaga, Barcelona, Athén, Pisa és Prága. Ezen kívül 2014 októberétől Lyonból is indít majd járatot Tel Avivba a Transavia.

A Csoport új, angol, francia, spanyol és kínai nyelven elérhető online hálózati térképén, a http://corporate.airfrance.com/en/the-company/network/ oldalon most minden desztináció áttekinthető, amely szerepel az Air France, a KLM, a HOP!, vagy a Transavia palettáján. A fejlesztésnek köszönhetően egy pár klikket követően az utazni vágyók hozzáférést kaphatnak az összes úticélhoz, menetrendhez, repülési időtartamhoz, illetve minden egyéb, az út megtervezéséhez szükséges információhoz.

A KLM növeli kapacitását a Karib-térségben, reagálva az egzotikus helyek iránti növekvő keresletre, és folytatja együttműködését ázsiai partnereivel, hogy még több átszállási lehetőséget és desztinációt biztosíthassanak a kontinensen. Alkalmazkodva a sajátos piaci elvárásokhoz, Kelet-Afrikában a légitársaság átszervezi hálózatát, így például Dar es Salaam (Tanzánia) és Entebbe (Uganda) városába is megnövelik a kapacitást, melyeket így heti háromszor szolgálnak ki közvetlenül.

Akárcsak nyáron, az Air France továbbra is heti 11-szer indít járatot a tokiói Haneda repülőtérre, a napi gyakoriságú Tokió-Narita járatok mellett, amelyek átszállási lehetőséget biztosítanak Noumea (Új-Kaledónia) városába. Jakarta városába (Indonézia) Szingapúron keresztül továbbra is naponta lehet majd eljutni. Kína területén a vuhani járatok számát eggyel megnövelik, így hetente háromszor szállítanak majd utasokat a városba. Kantonba pedig hetente négyszer indítanak majd járatokat.

Az Air France és a KLM a nyáron indított járatok közül továbbra is működteti: a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről napi kétszer a norvégiai Stavanger városába, míg az amszterdami Schiphol repülőtérről indulva a torinóit (napi kétszer), a bilbaóit (napi egyszer), illetve a zágrábit (szintén napi egyszer). A KLM megerősíti pozícióját Skandináviában azáltal, hogy napi háromra növeli a bergeni (Norvégia) járatok gyakoriságát, illetve napi ötre a dán Billund városába induló gépek számát. Ezen kívül a holland királyi légitársaság napi hárommal növeli moszkvai és bordeaux-i kapacitását is.

Az Air France célja, hogy jobban kihasználják az egyes kapcsolódási lehetőségeket a világ többi részével, és kapacitásukat továbbra is fenntarthassák, a téli keresletre adaptálva: például azáltal, hogy felfüggesztik egy müncheni, bukaresti, moszkvai, római és brémai napi járatukat. A párizsi Orly repülőtérről és az egyéb francia tartományokból induló járatok kapacitását 11,3%-kal csökkenti az Air France (rövid- és középtávú belföldi járatokra vonatkozik). A szezonális kiigazítás itt még erőteljesebb, azzal a céllal, hogy 2017-re vissza tudják téríteni a működési fedezetet.

(Az Air France-KLM közleménye)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!