A Boeing megkezdte a Boeing 737 MAX típus első példányához készülő alkatrészek gyártását, az amerikai repülőgépgyártó auburni üzemében.

A prototípus a legnépszerűbb verzió, azaz a 737-8 MAX lesz majd. (Grafika: Boeing) | © AIRportal.hu

A prototípus a legnépszerűbb verzió, azaz a 737-8 MAX lesz majd.
(Grafika: Boeing)

A különböző 737 MAX változatok törzsében végigfutó hosszmerevítők fogják majd biztosítani az új utasszállítók stabilitását és a törzsének erejét, mely tulajdonságok nélkülözhetetlenek amennyiben a gép szerkezetét bármilyen belső vagy külső hatás érné.

Az elkészült, ereszcsatornára emlékeztető merevítőket továbbszállítják Wichita városába, ahol a MAX típuscsalád törzsét építik. A merevítők itt fognak majd belekerülni a repülőgép vázába, majd a már félig-meddig kész Boeinget vonatra teszik, hogy elszállítsák Rentonba, ahol a 737-esek végszerelését végzik majd a gyár szakemberei.

Készülnek a hosszmerevítők. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Készülnek a hosszmerevítők. (Fotó: Boeing Company)


A Boeing tervei alapján az első MAX végső összeszerelése 2015-re várható, és ez a prototípus is részt fog venni a berepülési programban, melynek sikeres lezárása esetén az első repülőgép akár már 2016-ban szolgálatba is állhat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó közzétett egy videót is, melyen bemutatják, hogy hogyan is készülnek a legújabb Boeing 737-esek hosszmerevítő elemei.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!