Egy a Boeinghez igen közelálló légitársaságtól, az Alaska Airlinestól kapott újabb megrendelést a héten az amerikai repülőgépgyár, amelyhez ez alkalommal tíz darab 737-900ER típusra érkezett foglalás.

Alaska Airlines Boeing 737-900ER (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Alaska Airlines Boeing 737-900ER (Fotó: Boeing Company)

Az Alaska Airlines nemcsak azért számít a Boeing szoros partnerének, mert flottája kizárólag a 737-es gépcsalád típusaival üzemel, hanem azért is, mert mindehhez földrajzi közelség is társul, a társaság központja ugyanis a Washington állambeli Seattle városában található, ahol annak idején, 1916-ban Bill Boeing is megalapította vállalkozását.

A flottáját fejlesztő Alaska Airlinesnak az október 6-án bejelentett, tíz gépre szóló megrendelésével összesen 74 darabra nőtt a Boeing részéről leszállításra váró 737-esek száma. Ezek között pedig már ott van az a 37 darab legújabb generációs 737 MAX is, amelyek a tervek szerint 2017-től jelennek meg a gépparkban. Érdekesség, hogy Alaska volt az első légitársaság, amely a 737 MAX-8 és MAX-9 változataira egyaránt igényt formált.

Az Alaska flottájában jelenleg összesen 139 darab Boeing 737-es működik, ezek között vannak a korábbi Classic, és az újabb Next Generation szériából származó gépek is, de a korszerűbb és gazdaságosabb NG-k (737-700/-800/-900/-900ER) már többségben vannak. Mindössze 27 darab 737-400-as az, amely ilyen értelemben kilóg a sorból és modernizálásra vár, amit a légitársaság új gépek beszerzésével old meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az Alaska látogatása a Boeing rentoni üzemében, ahol a 737-esek készülnek


Forrás: Alaska Airlines YouTube Csatorna

A megnövelt hatótávú 737-900 NG-k ezeknek a Classic 737-400-asoknak a váltására érkeznek, amelyek a légitársaság közlése szerint ugyanakkora üzemanyag fogyasztás mellett mintegy 25%-kal több utast képesek fedélzetükre venni, ami korántsem meglepő, hiszen a 900-as a 737-es család leghosszabb törzsű, 42.1 méteres tagja.

A teljes 737-400-as géppark kivonását, és újabb gépekkel való feltöltését egyébként 2017 végéig bezárólag szeretné végrehajtani az Alaska. Akkortól kezdve már csakis Next Generation, valamint a még újabb, MAX széria képviselteti majd magát a flottában, amely a 2010. évi állapotához képest a tervek szerint 30%-kal lesz nagyobb a közben érkező új gépeknek köszönhetően.

A 737-900ER típusból 22 darabot üzemeltet az Alaska Airlines. A legújabb gépeken már a Boeing SkyInterior (BSI) csomagjával felvértezve a fedélzetet, amely így praktikusabb csomagtartó rekeszekkel, korszerű LED-világítással, zajszigetelős burkolati elemekkel és nem utolsó sorban újabb ülésekkel várja utasait, tizenhatot a business és százhatvanötöt a turista osztályra.

A 6036 kilométeres maximális hatótáv teljesítményő 737-900ER-en, amely Blended Winglet szárnyvégekkel is el van látva, két pilóta és négy légiutas-kísérő személyzet teljesít szolgálatot.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!