Airbus A320 típusú utasszállító repülőgépekre adott le újabb megrendelést a Qatar Airways. A dohai központú légitársaság szerződését egyelőre sem a repülőgépgyár, sem maga a légitársaság nem jelentette be sajtóközlemény útján. Az Airbus legfrissebb, szeptember havi rendelésösszesítőjéből azonban egyértelműen kivehető az összesen 8 gépre szóló üzlet.

Bővíti keskenytörzsű gépparkját a Qatar Airways, amely a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre is közlekedik A320-as típusaival. Az ötcsillagos légitársaság a jelenleg forgalomban lévő A320ceo (current-engine-option) szériából rendelt magának nyolc darabot.

A katariak aktuálisan 31 darab A320-ast üzemeltetnek, de a flottában megtalálható a hosszabb törzsű, A321-es széria is, amelyből kilenc darab áll rendelkezésre, sőt két megnövelt hatótávú (LR – Long Range) változattal az A319-es is képviselteti magát. A választható hajtómű opciók közül a Qatar az International Aero Engines V2500-as erőforrásaival működteti A320-asait, így feltételezhetően a most megrendelt nyolc gép esetében sem lesz ez másképp.

Sharkletes Airbus A320ceo a Qatar Airways festésében. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Sharkletes Airbus A320ceo a Qatar Airways festésében. (Fotó: Airbus)

Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a gépekre kért-e a társaság az üzemanyag fogyasztás csökkentésében jeleskedő, a hosszabb útvonalakon akár 4%-os megtakarítást is felmutatni képes Sharklet-szárnyvégekből, de rövidesen bizonyára erre is fény derül. A meglévő 31 A320-as gép közül egyébként három már magán viseli ezeket a 2.4 méter magasra felnyúló kiegészítőket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Qatar Airways 1999-ben kezdte el üzemeltetni az Airbus A320-as típusát. Az első ötöt a légitársaság még lízingelte és csak később érkeztek közvetlen a gyártól vásárolt gépek a flottába. A típus kétféle fedélzettel két-osztályos konfigurációban üzemel: az egyiken összesen 144, míg a másikon még tágasabban 132 utas foglalhat helyet. A business ülések száma mindkét elrendezésben tizenkét főnek biztosít férőhelyet, de a 132 üléses változaton már teljesen sík felületű ággyá alakíthatók az üzleti osztály ülései.

Összehasonlításképp érdemes megjegyezni, hogy a low-cost légitársaságok az A320-asaikat 180 üléssel üzemeltetik, és közülük sokan várják már az Airbus még sűrűbb, 186 üléses konfigurációját is.

Közeli fotó a Qatar Airways A320-as gépének Sharklet szárnyvégéről. Budapesten egyébként eddig még nem járt sharkletes Qatar-gép. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Közeli fotó a Qatar Airways A320-as gépének Sharklet szárnyvégéről. Budapesten egyébként eddig még nem járt sharkletes Qatar-gép. (Fotó: Airbus)

Az A320-as fontos a Qatar Airways útvonalhálózatában, mivel azzal olyan vonalakat is tudnak nyitni és gazdaságosan üzemeltetni, amelyek nem igénylik a nagyobb utasbefogadó képességű, szélestörzsű gépeket. Valamint vannak olyan célállomások is, amelyekre a földrajzi fekvésüknél, vagy a reptéri infrastruktúra esetleges korlátainál fogva előnyösebb a kisebb méretű típussal üzemelni.

Azt pedig, hogy a Qatar Airways igazán hosszú távon számol az A320-as családdal az bizonyítja a legjobban, hogy az új generációs hajtóművekkel kínált A320neo (new-engine-option) szériára is érvényes rendelésük van, 36 darab A320neo és 14 darab A321neo formájában. Ráadásul a jelenleg berepülési programját folytató A320neo-nak a Qatar lesz az indító légitársasága, amely várhatóan 2015 októberében elsőként állítja forgalomba a Pratt&Whitney reduktoros sugárhajtóművével szerelt változatot.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!