A dubai diszkont légitársaság 2014. december 6-án fog első ízben landolni a pozsonyi M. R. Štefánik repülőtéren, ahová a jövőben hetente kétszer fog majd menetrendszerinti járatokat teljesíteni.

A helyi sajtó értesülése alapján a vállalat a szombati és keddi napokon fog majd közlekedni az Egyesült Arab Emírségek és a szlovák főváros között Boeing 737-800-as repülőgépekkel, melyek mindegyike 189 utast képes a fedélzetére venni. A repülőút az előzetes számítások szerint nagyjából 6 óra 10 percig fog tartani Pozsonyba, míg a Dubajba tartó járat lerepülése körülbelül öt és fél órát vesz igénybe.

Ha már lúd, legyen kövér, legalábbis ezt gondolhatta a cég vezetősége, ugyanis egyből több járatot is felfűzött a társaság hálózatára, így a téli szezonban Pozsonyon kívül Prága és Szófia városaiba is lehet majd repülni.

A döntés érdekes csavar lehet a magyar utazóközönség számára, hiszen a vállalat szinte majdnem minden szomszédos országba közlekedik, így már 2012-ben is várható volt, hogy a flydubai előbb vagy utóbb, de megjelenik a magyar piacon.

A várva-várt bejelentés viszont elmaradt, a légitársaság szóvivője az AIRportal felkeresésére hivatalosan is elutasította azokat a feltételezéseket, hogy a cég Magyarországra kíván repülni. Az indok pedig a mostani bejelentés után kicsit hihetetlenül hangzik: A légitársaság számításai szerint Budapest túl messze lett volna a Boeing 737-800-as repülőgépek számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.


Akkor még nem volt biztos az sem, hogy az anyavállalat, az Emirates jönne esetleg Ferihegyre, de elképzelhető, hogy már akkor is egy budapesti járat indítását fontolgatták, és ezért maradt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér dubaji járat nélkül.

A Wizz Air 2013. október 28. óta rendszeresen repül Budapest és Dubaj között, sőt szinte napra pontosan egy évvel később, október 27-én az Emirates is meg fog jelenni a magyar fővárosban, méghozzá szélestörzsű repülőgépekkel, amelyek a hét minden napján közlekedni fognak.

Némi gondolkodásra adhat okot az is, hogy vajon miért pont most nyitja meg a szlovákiai viszonylatot a flydubai, hiszen minden bizonnyal az Emirates bécsi és budapesti jelenléte sok szlovák utast át fog csábítani, hiszen a négycsillagos fuvarozó rengeteg átszállási lehetőséget kinál Dubajban.

Persze a válasz lehet, hogy a hagyományos és a low-cost légitársaságok közötti különbségben, és így sok esetben a fizetendő összegek és az azért kapott szolgáltatások ár-érték arányában rejtőzik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!