Újabb fotót közölt az Airbus repülőgépgyár a Qatar Airways számára készült első A350-900XWB-ről, amely az új típuscsalád első sorozatgyártott példánya. A gép már teljes festésben, Rolls-Royce Trent XWB hajtóműveivel házasítva, katari lajstromban várja a soron következő, átadás előtt kötelezően elvégzendő ellenőrző procedúrákat, valamint a gyári és a légitársasági pilóták által végzett berepülést.

A legfrissebb fotó az első sorozatgyártott A350-900XWB-ről, amely a Qatar Airwaysé lesz. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A legfrissebb fotó az első sorozatgyártott A350-900XWB-ről, amely a Qatar Airwaysé lesz. (Fotó: Airbus)

Az Airbus legutóbb augusztus végén adott közre fotót a gyártásban lévő gépről, amikor a festőhangárból gördült ki, de akkor még hajtóművek nélkül. Most a legfrissebb képeken viszont már hajtóművekkel látható az A350-es előrevetítve, hogy az készülőben van az átadás-átvételi eljárásra.

Az A7-ALA katari lajstromot kapott A350-900-ast a tervek szerint még az idei év vége előtt megkapja a Qatar Airways, amelynek összesen 80 darab A350-esre van érvényes rendelése. Az A350-900-asból 43, míg a még hosszabb törzsű, egyelőre fejlesztés alatt álló A350-1000-esből 37 darabra szólóan.

A fotókon látható gép az első sorozatgyártott példánya az A350-es szériának. Az Airbus összesen öt repülőképes prototípust épített a berepülési programnak, amely éppen a héten kapta meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusengedélyét, így az MSN6 gyári számú katari gépnek hatósági oldalról is zöld utat adva a forgalomba bocsátáshoz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Itt pedig már a hajtóművekkel való kigördülés, borús időben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Itt pedig már a hajtóművekkel való kigördülés, borús időben. (Fotó: Airbus)
Idén augusztusban, amikor a festés elkészült, de még hajtóművek nélkül a gép. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Idén augusztusban, amikor a festés elkészült, de még hajtóművek nélkül a gép. (Fotó: Airbus)

Előtte azonban vannak még elvégzendő feladatok, amelyek felügyeletében ebben a szakaszban már szorosan részt vesznek a Qatar Airways szakemberei is. Az Airbus tájékoztatása szerint a kabin konfigurációja, az utastér befejezése, valamint a földi gurulópróbák vannak még hátra, amelyeket a berepülés követ. Ezek után jöhet az ünnepélyes átadó ceremónia, ahol majd minden bizonnyal a nagytekintélyű vezérigazgató, Akbar Al Baker is színre lép.

A Qatar-emblémás prototípus, az MSN4-es landolás közben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A Qatar-emblémás prototípus, az MSN4-es landolás közben. (Fotó: Airbus)
Egy másik augusztus végi fotó a festőhangárból. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Egy másik augusztus végi fotó a festőhangárból. (Fotó: Airbus)

Érdekesség, hogy valójában már az MSN6-os előtt is létezett egy Qatar feliratot viselő A350-es, mivel a repülőgépgyár az egyik prototípust, az MSN4-est az indító légitársaság tiszteletére nevének és szimbólumának, az Oryx antilopnak nagyméretű emblémájával látta el.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!