Újabb gyorsítást jelentett be a Boeing a 737-es típuscsalád gyártására nézve. Az amerikai repülőgépgyár tervei szerint 2018-ban már havonta 52 darab keskenytörzsű Boeing fogja elhagyni a gyártósorokat, amely kereken tíz géppel több, mint amennyit manapság készítenek a megrendelők számára, és hattal több, mint amit az Airbus 2016-ra tűzött ki elérni az A320-as családdal.

Igazán kapósak a Boeing 737-es típusai, az amerikai repülőgépgyár tulajdonképp alig győzi készíteni a gépeket. A Next Generation családból 6800, míg az újabb generációs, egyelőre fejlesztés alatt álló MAX szériából 2200 felett jár az értékesített példányok száma.

Mindezek tetejébe a gyáriak előrejelzései szerint a következő két évtizedben összességében mintegy 25 ezer keskenytörzsűre lesz szüksége a légitársaságoknak. A már megrendeltek legyártása és lehetőleg időben történő leszállítása mellett pedig gondolni és készülni kell a jövőbeni szükségletek kielégítésére, már csak azért is, mert ez egy valamivel több, mint 2500 milliárd dolláros piacot jelent.

A Boeing manapság sem gyárt kevés 737-est, egy hónap alatt jelenleg 42 gép készül a rentoni üzemben, amely az 52 gépes kapacitás elérése előtt még egy szintet beiktat 2017-ben, amikor 47 gépre futtatják a kibocsátást. 2018-ban, mikortól már 52 géppel számolhatunk egy hónapra, a Boeing éves szinten 624 darab 737-est fog kigördíteni és átadásra előkészíteni. Igazi csúcsüzem lesz ez, persze már a mostanitól sem lehet elvitatni a komoly teljesítményt.

Az egyfolyosós gépek kiemelkedő dominanciáját mutatja, hogy a következő húsz évben a teljes igényfelvétel 70%-át teszik ki. Az ebből fakadó keresletet, a benne rejlő hatalmas üzletet természetesen minden repülőgépgyár, így az elsőszámú konkurens, az Airbus is igyekszik kihasználni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az európai vetélytárs A320-as családja ugyancsak havi 42 példányban készül, és 2016-ban tervezik növelni a gyártásszámot két lépcsőben, az első negyedévben 44-re, a másodikban 46-ra tornászva a kibocsátást. A Boeing tehát az eddig ismert és rendelkezésre álló adatok birtokában vezet, több gépet készül gyártani, de várhatóan az Airbus is tovább turbózza majd gyártását. Az új hajtómű opciós A320neo családjára ez idáig ugyanis több, mint 3200 rendelést szerzett.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!