Szeptember 25-én búcsút intett Európának a Centurion Air Cargo, miután azon a napon közlekedett utoljára a cég Miami-Amszterdam teherszállító járata. Ezzel az útvonalbezárással a következő szöget is megkapta a hanyatló légivállalat koporsója, amelynek sorsa igencsak kérdéses.

Az előző hónap közepén már beszámoltunk a légifuvarozó anyagi problémáiról, amely szerint több mint 10 millió dolláros lízingdíjjal tartozik a repülőgépeket bérbeadó vállalatnak. A dublini befektető már pert is indított a Centurion ellen, amely követeli a négy darab McDonnell-Douglas MD-11F és egy darab Boeing 747-400F teherszállító repülőgépek visszaszolgáltatását, ez azonban a mai napig nem történt meg.

A The Loadstar hírportál tudósítása szerint szeptember 10-e óta számos pilótát szabadságra küldtek, valamint egyes források szerint szintén nem véletlen a miami repülőtérről eltávolításra került légitársasági feliratok, amely az év korábbi időszakában megtörtént már.

Az amszterdami járat három évvel ezelőtt kezdte meg működését, méghozzá heti ötszörös rendszerességel. Az útvonalon a vállalat Boeing 747-400F repülőgépe közlekedett. Az üzemelést az évek során számos piaci versenytárs megjelenése veszélyeztette, köztük az Atlas Air is.

Az idei év eddig nem hozott túl kellemes pillanatokat a Centurion Air Cargo-nak, amely nemrégiben az MD-11F flottát is tárolásra kényszerítette, így jelenleg csupán a Boeing 747F típus teljesít szolgálatot a floridai székhelyű légifuvarozónál. A Centurion testvérvállalata, a Sky Lease szintén parkoltatásra kényszerült, ők az öt gépes MD-11F géppark négy darabját tárolják napjainkban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az MD-11F flotta már a földön várja további sorsát. Bár a tulajdonosa követeli vissza a repülőgépeket, a Centurion visszatartja azokat. (Fotó: Samu Ádám - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az MD-11F flotta már a földön várja további sorsát. Bár a tulajdonosa követeli vissza a repülőgépeket, a Centurion visszatartja azokat. (Fotó: Samu Ádám – AIRportal.hu)


Piaci források szerint a Centurion Air Cargo napjai meg vannak számlálva, azonban Jonathan Rey – a két légivállalat tulajdonosa – várhatóan nem adja fel a Sky Lease légitársaságot, amely homogén, Boeing 747F típusú gépparkot tarthat meg a közeljövőben. Egyelőre kérdéses, hogy a most beszüntetett Miami-Amszterdam útvonal újraindulhat-e Sky Lease színekben.

Napjainkban leginkább a dél-amerikai ad-hoc járatokon keresztül próbál utolsó levegővételhez jutni a Centurion, mely járatokat a Sky Lease üzemelteti Boeing 747-400F repülőgépekkel. Ezek az útvonalak többek közt Brazília, Argentína, Kolumbia irányába közlekednek.

A Centurion Air Cargo légitársaságot 1985-ben alapították a Challenge Air Transport leányvállalataként. A következő évben már a Challenge-től függetlenül üzemelt, míg 1999-től pedig átvette annak üzemeltetési engedélyét és a UPS menetrenszerinti szolgáltatásait, ezt követően új vállalatként folytatta működését. 2013-ban a Miami nemzetközi repülőtéren nyitotta meg az 51 ezer négyzetméteres Centurion Cargo Center nevű létesítményét, amely Észak-Amerika legnagyobb, magánkézben lévő, kizárólag teherszállító légitársasági épülete.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!