Az Eastern Airlines menedzsmentje gőzerővel dolgozik a légitársaság feltámasztásán, amihez a szükséges engedélyek beszerzésén kívül repülőgépekre is szükség van. A fuvarozó Boeing 737-800-asokkal kíván elindulni, de a regionális flottája felépítéséhez a Mitsubishi Aircraft MRJ90-es típusát választotta, amelyből 20 gépre fix megrendelést adott le és további 20 gép megvásárlására szándéknyilatkozatot tett.

A szándéknyilatkozatból szeptember 22-én vásárlási jog lett, amely már csak egy lépcsőfoknyira van a végleges megrendeléstől. Az Eastern a rendelés véglegesítése esetén 40 darab MRJ90-es tulajdonosa lehet, és a típus első példányai 2019-ben érkezhetnek a flottába.

Az Eastern Air Lines a nagyobb gépeit, a Boeing 737-800-asokat 2017-ig várja leszállítani, amelyekből összesen 10 darabot rendelt. A légitársaság további flottafejlesztéseinek érdekében a megrendelés mellé vásárlási jogot is formált 10 darab 737MAX 8-asra is, amelynek lehívásával 20 darabos középhatótávú gépparkkal rendelkezhet. Az első gép érkezése után a hatósági engedélyek megszerezhetővé vállnak, így az üzemszerű működés, akár 9 hónapon belül el is indulhat.

Az MRJ90-esek beszerzése mellett az új típus kiváló paraméterei voltak a mérvadóak, egy igazán költséghatékony regionális sugárhajtású gép flottába integrálása logikus lépés. A Mitsubishi gépe új típusról lévén szó rendelkezik minden 21. századi fejlesztéssel, például: a modern avionika, a fly-by-wire rendszer, és az üzemanyag takarékos Pratt&Whitney PW1200G típusú reduktoros sugárhajtóművek, amelyek szintén új fejlesztés eredményei és az MRJ90 meghajtására lettek optimalizálva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!