Végleges rendeléssé konvertálta nyolc darab A330-200 típusú szélestörzsű repülőgépre szóló opciós foglalását az International Airlines Group (IAG), amely az irányítása alatt álló spanyol nemzeti légitársaság, az Iberia számára szerzi be a nagy hatótávolságú gépeket.

Iberia A330-200 látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Iberia A330-200 látványterv. (Forrás: Airbus)

Egy időben a megrendelés véglegesítésével annak érdekében, hogy legyen további tartaléka, az IAG még tíz darab A330-200-ast foglalt elő magának az európai repülőgépgyárnál, amely egyébként új típusüzemeltetőként köszöntheti a spanyol légitársaságot.

Az Iberia gépparkja még egyáltalán nem rendelkezik ugyanis az A330-as gépcsalád rövid törzsű változatával, abban csak a hosszított, 300-as széria működik, jelenleg éppen nyolc géppel. Az Airbus vállalása szerint a vadonatúj A330-200-asokat 2015 végén kezdik el átadni az Iberia számára, amely a General Electric CF6-os hajtóműveit választotta, szemben a Rolls-Royce, vagy a másik opció, a Pratt&Whitney erőforrásával, de ez egyáltalán nem meglepő, mivel A330-300-asaik is GE hajtóművel vannak szerelve.

John Leahy, az Airbus értékesítési igazgatója, aki örömét fejezte ki a szerződéssel kapcsolatban és egyúttal üdvözölte is az Iberiát, mint új A330-200-as üzemeltetőt, azt is elmondta, hogy a spanyol légitársaság a megnövelt teljesítményű, nagyobb felszállósúlyú változatott választotta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A 242 tonnás A330-asról

A330-200-as repülés közben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A330-200-as repülés közben. (Fotó: Airbus)

Az Airbus a 2012. évi Farnborough légi szalonon jelentette be, hogy eleget téve az üzemeltetők igényeinek, nagyobb teljesítmény változatban is elérhetővé teszi a jól bevált A330-as típuscsaládját.

A 242 tonnás A330-200-as esetében a hatótáv 270 tengeri mérfölddel növekszik, amely metrikus mértékegységben kifejezve maximálisan 13400 kilométeres távolságok áthidalására teszi alkalmassá a típust, de az elvégzett módosítások kapcsán a gyáriak ígérete szerint nemcsak a teljesítmény, hanem a költséghatékonyság növekedése is várható, mivel a mérnökök a gép, illetőleg a hajtóművek paraméterein is finomítanak az optimális üzem érdekében.

Az IAG, amelynek a spanyol légitársaság mellett a British Airways, valamint a low-cost modellben működő Vueling is az irányítása alatt áll természetesen nem árulta el, hogy mennyibe kerül a nyolc gép beszerzése, csupán a típus listaáraira hívták fel a figyelmet, amely egyetlen A330-200-as esetében a szerződéskötéskori, vagyis a 2010-es évben 185 millió dollár volt, de annyit azért hozzátettek, hogy flottakedvezményben részesültek.

Ugyanarról az üzletről van szó

Mint arról az AIRportal.hu beszámolt az IAG legutóbb augusztus elején hagyott jóvá flottafejlesztést célzó beruházást az Iberia számára, amikor is a vállalat nyolc darab A330-200-ast és ugyancsak nyolc darab legújabb, kompozit generációs A350-900XWB-t rendelt a spanyoloknak. Az Airbus akkor azonban csak az A350-es üzletet kezelte véglegesként, ezért ők nem számoltak be kommunikációs csatornáikon az A330-as rendelésről. Ezt csak most, szeptember 22-én tették meg. Tulajdonképpen tehát ugyanarról az üzletről van most szó az Airbus tálalásában, immáron A330-200-as Iberia látványtervvel is mellékelve.

Az új gépek beszerzése a költséghatékonyság szem előtt tartásával deklaráltan a spanyol flotta négy-hajtóműves A340-es típusainak a leváltását célozza.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!