Megnevezte az A320neo prototípus szűzrepülésének céldátumát az Airbus. Az európai repülőgépgyár ma délutáni twittje szerint a gép, amennyiben az időjárás is engedi e hét csütörtökön, közép-európai idő szerint délelőtt 10:30-kor fog a levegőbe emelkedni.

Kapcsolódó cikk, előzmény Soron a szűzfelszállás, gurul az A320neo

Az Airbus beharangozójából ítélve még sincs komolyabb probléma az A320neo első repülésével. A gyártó korábban is szeptemberre ígérte a szűzfelszállást, és amennyiben ez most csütörtökön, vagyis szeptember 25-én sikeresen végbe is megy, akkor igazán nincs ok késedelemről beszélni.

A Twitter üzenettel egyidőben az Airbus újabb fotókkal töltötte fel A320neo képgalériáját. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

A Twitter üzenettel egyidőben az Airbus újabb fotókkal töltötte fel A320neo képgalériáját.
(Forrás: Airbus)


Az Airbus nem bocsátkozott magyarázkodásba. Ígéretüknek megfelelően, változatlanul szeptemberre tervezik az A320neo P&W hajtóművel szerelt prototípusának szűzrepülését.
(Fotó: Airbus)

A toulouse-i végszerelő sorról július 1-jén kigördített MSN 6101 gyári számú első A320neo prototípus szeptember első hetében kezdte el a földi guruló próbákat, közben azonban olyan híresztelések láttak napvilágot, amelyek szerint nincs minden rendben a típus új generációs, reduktoros Pratt&Whitney sugárhajtóművével.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus viszont ezekre érdemben nem reagált, sőt még a guruló próbák kezdetéről sem adtak hírt, inkább a program stabil menetét sugallták, de a mostani twitt üzenet már egyértelmű magabiztosságot sejtet.

A legalaposabb aggodalmat egyébként a Bombardiernek ugyanezt a hajtómű családod (PW1000G) alkalmazó CSeries prototípusával május végén megesett incidense táplálta. Az FTV1 géppel történtek olyan komolyak voltak, hogy a berepülési programot fel kellett függeszteni, de szeptember 7-én a kanadai gyártó már folytatásról adott hírt, és az egyik másik prototípusok valóban újra fel is szállt.

Az A320neo, az Airbus új hajtómű opcióval kínált, a költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztett keskenytörzsű típuscsaládja kétféle erőforrással rendelhető, a Pratt&Whitney PW1100G mellett a másik választási lehetőség a CFM International szintén új, LEAP-1A típusa, amellyel a berepülési program csak később veszi kezdetét.

Az első megrendelők, akik a Pratt&Whitney erőforrását választották az Airbus tervei szerint 2015 októberétől vehetik át gépeiket.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!