Három európai légitársaság is egymás után jelentette be, hogy az Airbus keskenytörzsű gépcsaládjának A320-as típusára tart igényt és rendel flottája számára. A közlemények időrendi sorrendje szerint tegnap a Lufthansa volt az első, majd következett a Swiss és végül, de nem utolsó sorban a mai napon az easyJet szerződése került kihirdetésre.

A Lufthansa részéről egész pontosan a Lufthansa Groupról van szó, amelynek igazgatótanácsa jóváhagyta, hogy a vállalat tíz darab A320ceo, vagyis a jelenlegi hajtómű opciókkal rendelhető A320-as típusokat vásároljon leányvállalata, az Eurowings számára.

Az Eurowings vadonatúj A320-as ügyfél lesz, és a Lufthansa azért vértezi fel a flottáját a népszerű Airbus típussal, hogy megvalósíthassa az idén júliusban bejelentett új üzleti stratégiáját, amely az európai kontinensen belüli diszkont árszínvonalú szolgáltatás szélesítését célozza.

A Lufthansa Group a vállalatcsoportok sorában egyébként az Airbus legnagyobb üzemeltető ügyfele, amelynek gépparkja több mint 400 Airbus típust számlál, sőt amennyiben a megrendelések számát vesszük alapul, vagyis a még átadásra váró gépekkel együtt számolunk, akkor ez a szám 580 darab feletti.

A Lufthansa Group ugyanakkor az A320-as gépcsalád üzemeltetőinek körében is kiemelkedő jelentőségű, az egyik legnagyobb flottával rendelkezik, jelenleg csaknem 300 darab A320-as típus működik náluk. Az Eurowings korábban A319-eseket használt nagyobb számban, még a kilencvenes éveken, illetőleg a kétezres évek elején, de A320-asuk közvetlenül az Airbus gyártól származóan nem volt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Új A320neo ügyfél a Swiss személyében

A tegnapi nap másik megrendelője a svájci nemzeti légitársaság, a Swiss Inernational Air Lines, amely ugyancsak a Lufthansa Group igazgatótanácsi jóváhagyásának köszönhetően fejlesztheti flottáját, mégpedig 15 darab új hajtómű opciós A320neo típussal. A megállapodás szerint a svájciak a tizenöt darab fix rendelés mellett további tíz gépre szóló opciós vásárlási jogot is kötöttek, ezzel biztosítva a jelenlegi A320-as flotta modernizációs programjának tartalékát.

A Swiss gépparkja az A318-as kivételével a teljes A320-as gépcsaládot üzemelteti, így az A319-es és az A320-as mellett a leghosszabb törzsű, A321-es is megtalálható a flottában, amely nem mellesleg szélestörzsű A330-as és A340-es Airbusokkal is rendelkezik.

Tovább bővül az easyJet-flotta

A harmadik rendelés a brit diszkont légitársaságtól, az easyJet-től futott be a mai nap folyamán. A budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is jelenlévő légitársaság 27 darab A320ceo-ra írt alá vásárlási szerződést.

Az easyJet is hatalmas, mintegy 225 darab A320-as családból származó Airbust üzemeltet. A vállalat tavaly júniusban vált A320neo ügyféllé, amikor rögtön 100 darab gépre kötött szerződést, így a mostani rendeléssel együttvéve az easyJet fennállása óta összesen 415 repülőgépet vásárolt az Airbustól.

Az A320-as típuscsalád az Airbus legsikeresebb programja, az európai gyártónak eddig közel 11000 példányt sikerült értékesítenie, amelyből több mint 6200 már átadásra került. Az A320-asoknak több mint 400 üzemeltető-ügyfele van szerte a világban. Az új A320neo várhatóan 2015 októberében áll forgalomba.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!