Pénteken délután 5 óra előtt nem sokkal landolt Ferihegyen a Farnair légitársaság második Boeing 737-400-as típusú, áruszállítóvá átalakított repülőgépe. A magyar, HA-FAU lajstromjelet kapott repülőgép a leszállást megelőzően egy alacsony áthúzást is végrehajtott a 13R futópálya felett.

A HA-FAU lajstromjelű Boeing 737-400-as a leszállást követően az Aeroplex hangárjához gurult. (Fotó: Samu Ádám - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A HA-FAU lajstromjelű Boeing 737-400-as a leszállást követően az Aeroplex hangárjához gurult.
(Fotó: Samu Ádám – AIRportal.hu)

A Boeing 737-43Q(SF) típusú repülőgép a tengeren túlról egy reykjaviki technikai megállót követően érkezett Budapestre, FAH9411 járatszámmal.

A most átvett gép a légitársaság második Boeing 737-ese.

A 2014. március 31-én elsőként a budapesti bázisra érkező HA-FAT lajstromjelű Boeinget nem sokkal az átvételt követően a Farnair csoporthoz tartozó, thaiföldi K-Mile cég arculatába festették, majd Thaiföldre repülték át.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgép utasszállítóból áruszállító repülőgéppé történő átalakítását – az első géphez hasonlóan – az Aeronautical Engineers cég végezte Miamiban. A konvertálás során a repülőgép teljes értékű cargo ajtót kapott a törzsön, amelyen keresztül összesen 11 paletta helyezhető el a raktérben.

A leszállást megelőző alacsony áthúzást ezúttal engedélyezte a légiforgalmi irányítás nem úgy, mint az első gép bemutatója esetében és az időjárás sem hiúsította meg a kép elkészítését. (Fotó: Samu Ádám - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A leszállást megelőző alacsony áthúzást ezúttal engedélyezte a légiforgalmi irányítás nem úgy, mint az első gép bemutatója esetében és az időjárás sem hiúsította meg a kép elkészítését. (Fotó: Samu Ádám – AIRportal.hu)

A HA-FAU lajstromjelű, Boeing 737-43Q(SF) típusú repülőgép előélete

A Boeing 737-400-as repülőgép a 28494-as gyártási számmal gördült le a gyártósorról, első felszállását 1996. december 6-án hajtotta végre és december 20-án adták át az első üzemeltetőjének a China Airlines-nak.

A gép ’98 decemberében a Pro Air-hez, majd 2001. áprilisában a cseh CSA légitársasághoz került. A cseh nemzeti légitársaság fehér-kék-piros színeiben kicsit kevesebb, mint 5 évig szolgált, 2006-ban a görög Aegean, majd 2009-ben az Aeroflot-Don (későbbi nevén Donavia) légitársasághoz került, ahol 2014 márciusáig repült VQ-BCS lajstromjel alatt.

A repülőgép tulajdonjoga a planespotters.net adatbázisa szerint 2014. áprilisában került át a Aviation Capital Group (ACG) lízingcéghez, ekkor kapta meg az amerikai N462PR lajstromjelet és ezután kezdtek hozzá a cargo géppé konvertáláshoz.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!