A légitársaságok nagy kiterjedésű, és néha igen bonyolult festésmintái sokszor nem kevés borsot törnek a szakemberek orra alá, akik végül mindig a lehető legjobb módon próbálják meg a repülőgépeket lemázolni. Az Airbus viszont egy új tintasugaras festőgép fejlesztésén dolgozik, mely a jövőben teljesen megreformálhatja ezt az iparágat.

Az Airbus hamburgi gyárában készül annak a hatalmas méretű, tintasugarakkal működő gépnek a fejlesztése, mely a jövőben teljesen élethű mintákat lesz képes felvinni a repülőgéptörzs felületére, vagy éppen a vezérsíkra.

De nemcsak a minták felfestésében lehet hasznos az új szerkezet, hanem egy-egy fotó alapú különleges arculat kivitelezését is el lehet vele majd végezni anélkül, hogy az a minőség rovására menne. A nyomtató szinte teljes egészében megegyezik a háztartásokban, vagy irodákban használatos modellekkel, éppen csak a méretek különböznek. A három alapszín: a ciánkék, a magenta és a sárga, ezek mellett pedig a fekete festék szórására alkalmas fejszerkezet sorról-sorra haladva készíti el a kivánt mintát.

Az alapszínek felvitele után egy egyszerű lakkréteg kerül a festékre, mely megóvja az időjárás viszontagságaitól a külcsínt, emellett az új réteget a napfény sem károsítja olyan mértékben mint a jelenleg használatos technológiával keszült mázat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az Airbus hamburgi üzemében már el is készítették az első tintás módszerrel megalkotott festést. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbus hamburgi üzemében már el is készítették az első tintás módszerrel megalkotott festést. (Fotó: Airbus)


Matthias Otto, a projekt megálmodója szerint a nyomtatással olyan dolgokat is el lehet majd készíteni, ami festéssel nem, vagy csak nagyon bonyolult és költséges módon lenne elképzelhető, hiszen ott rétegről rétegre kell haladni, míg ez az új modszerre nem igaz.

Ez nemcsak gyorsítja a repülőgépek díszítését, hanem a dolgozókat, valamint a környezetet is megkíméli a levegőbe jutó festékszemcséktől. A művelethez egyebként kevesebb alapanyag kell, mivel sokkal vékonyabb rétegben képes felhordani a kívánt színeket a nyomtató.

Noha még csak kísérleti szakasznál járnak, az új technikát már beépítették az A320-as gépcsalád szerelőcsarnokába, és 2015 elejétől már rendszeresen használni fogják azt, igaz egyelőre csak a németországi üzemben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!