Sikeresen megállapodott a ljubljanai repülőtér felvásárlásáról a Szlovén Független Holding (SDH) és az új tulajdonos, a Fraport AG. A német vállalat számos repülőteret birtokol világszerte, kisebb-nagyobb arányban, legfőképp a frankfurti légikikötő üzemeltetéséről híres. A mostani felvásárlás értéke több mint 170 millió euró.

A nyertes pályázat egy erős nemzetközi versenyből került ki győztesen még júliusban, ekkor kezdték meg a tárgyalásokat az Aerodrom Ljubljana d.d-vel, a repülőteret üzemeltető céggel. A több hónapos egyeztetéseket követően megvalósult megállapodás értéke 177,1 millió euró, melynek fejében a Fraport AG 75,5 százalékos tulajdonrészt kap a repülőteret üzemeltető vállalatból. A Fraport ugyancsak tervezi a részvények 100 százalékos felvásárlását, így ennek érdekében egy újabb ajánlatot tesz majd a fennmaradt részvényeseknek.

A szlovén főváros légikikötője tavaly 1,3 millió utast szolgált ki, ez jócskán elmarad az eddigi rekordtól, a 2008-as 1,6 milliós utasforgalomtól. Ennek ellenére az idei év pozitívan indult, hiszen az első negyedévben 13%-os növekedést tapasztaltak az utazóközönség körében. A hónapok óta zajló privatizációs folyamat során egy fontos kérdés volt az új terminál kivitelezése. Még a tavalyi évben a tervezetet leszavazták a főképp bankokból álló kisebbségi részvényesek.

A Ljubljana repülőtér előtere és terminálja. (Fotó: Aerodrom Ljubljana d.d) | © AIRportal.hu

A Ljubljana repülőtér előtere és terminálja. (Fotó: Aerodrom Ljubljana d.d)


Az értékesítési időszak izgalmasan telt a repülőtér számára, hiszen nem csupán a Fraport versengett Ljubljana kegyeiért, de számos más vállalat, így a Vinci Airport, a Friedmann Pacific Investment Holding, sőt a China Southern Airlines is harcba szállt. A kínai légitársaság azonban nem állt volna meg a légikikötő megvételénél, hiszen a szlovén nemzeti légitársaság, az Adria Airways, és annak karbantartó részlege, az Adria Airways Technika is a látókörükbe került.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Fraport AG 1947-ben alakult és napjainkban olyan repterekben van kisebb-nagyobb tulajdonrésze, mint Antalya, Burgasz és Várna légikikötője, a perui Jorge Chávez, a rijádi és dzsiddai, valamint a szentpétervári Pulkovo repülőtér. A reptérüzemeltetés mellett földi kiszolgálással is foglalkozik a vállalat, nem csupán a saját érdekeltségébe tartozó létesítményeknél, de számos más komplexumoknál is, mint például a bécsi Schwechat légikikötő.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!