Hétfőn kora reggel megérkezett Madridba, a Barajas nemzetközi repülőtérre a Plus Ultra Líneas Aéreas, új spanyol légitársaság első repülőgépe, egy Airbus A340-300-as. Az egykori Air Madrid vezető, Julio Miguel Martínez által alapított cég hosszú távú járatokkal szeretne betörni a piacra, és a dél-amerikai kontinensre üzemeltetne járatokat.

A kolumbiai Bogotá, az argentínai Buenos Aires és a chilei Santiago, többek között ezek a latin-amerikai fővárosok szerepelnek a Plus Ultra desztináció-tervei között. A megvalósításhoz pedig a légitársaság négy-hajtóműves Airbus A340 típusokat választott, amelyek közül a legelső szeptember 1-jén érkezett meg Madridba.

Az A9C-LG lajstromú A340-300-ast előzőleg a Gulf Air üzemeltette, de a spanyol fővárosban teljes Plus Ultra festésben ért földet, sőt a fly-news.es légiközlekedési hírportál információi szerint már a második, A9C-LH lajstromot viselő, korábban ugyancsak a Gulf Airnél működött A340-300-as is hamarosan megérkezhet a Plus Ultrához.

Mindkét gép 1998-as évjáratú, és eredetileg a Singapore Airlines számára készült, majd a Gulf Air időszakukat követően 2011-től tárolásra kerültek. A flotta építése kapcsán egy ideig szó volt arról is, hogy a nemzeti légitársaságtól, az Iberiától vennének át A340-300-ast, az ugyanis modernizációs programja keretében elkezdte kivonni a típust, de ez nem jutott a megvalósítás fázisába.

A Plus Ultra felállítása egyébként nem mai történet, a vállalkozást csaknem öt éve jelentették be azzal a szándékkal, hogy a megszűnt Air Madrid helyében üzemeltetnének hosszú távú járatokat, aztán később felmerült az is, hogy az EU-s tiltólistára került venezuelai Conviasa számára repülnék Caracas és Madrid útvonalát, de végül visszatértek az eredeti koncepcióhoz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzemszerű működés megkezdéséhez azonban egy alapvetően fontos hatósági jóváhagyás, az AOC – Air Operator’s Certificate, vagyis a Légi Üzemeltetői Engedély megszerzése még hátra van. A Rony Nahon, kereskedelmi igazgató (szintén ex-Air Madridos) által megerősített információ szerint, a járatok indításának ideje egyelőre tehát bizonytalan. A társaság még csak nem is bocsátkozott konkrét céldátum közlésébe.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!