A Swiss European Airlines hamarosan megkezdi az egyre kisebb profit mellett üzemeltethető Avro RJ100-as típusú repülőgépek cseréjét. Az eredeti tervek szerint a Bombardier gyár CSeries gépei látták volna el ezt a feladatot, de a program csúszása miatt ideiglenes megoldásként bérelt Embraer E-190-es gépeket vesznek majd igénybe.

A Ferihegyen is napi rendszerességgel feltűnő svájci Avrok távozásával egy újabb különleges típus tűnik el a budapesti repülőtérről. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Ferihegyen is napi rendszerességgel feltűnő svájci Avrok távozásával egy újabb különleges típus tűnik el a budapesti repülőtérről. (Fotó: AIRportal.hu)

A svájci nemzeti légitársaság regionális ágazata összesen 20 darab négy-hajtóműves Avrot üzemeltet, melyek már kevésbé számítanak modern típusnak, és nem utolsó sorban az erőforrások sokkal több üzemanyagot fogyasztanak a két-hajtóműves vetélytársaknál. – írja a CH Aviation.

A fuvarozó számára még 2008-ban az anyavállalat, a Lufthansa rendelt 30 darab CSeries repülőgépet, hogy a korosodó Avrokat le tudják váltani. Ezzel a szerződéssel a Swiss azon légitársaságok közé tartozik, amelyek az első példányok egyikét vehetik át majd, amennyiben a jelenleg tesztrepüléseket folytató prototípusok minden szükséges engedélyt megkapnak a forgalomba állításhoz.

Egy régi ismerős svájci színekben

Az egykori Swissair mellett üzemelő Crossair légitársaság a 90-es évek végén az Embraer akkori új utasszállítóinak, az E-170-es, és az E-190-es típusoknak lett volna az első üzemeltetője, miután egy 30 gépes megrendelést adtak le a brazil gyártónál, továbbá egy 100 gépes szándéknyilatkozat is aláírásra került.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gazdasági helyzet azonban keresztülhúzta a légitársaság terveit, amikor a Swissair 2002-ben bekövetkezett csődje a Crossair teljes átformálását eredményezte. A tönkrement cég helyét szinte azonnal betöltötte Crossair cégből kialakított Swiss vállalat, mely az ex-nemzeti légitársaság teljes gépparkját megörökölte. A hirtelen bővülés miatt így már nem tartottak igényt az Embraer típusokra, így végül egy darab sem került belőlük átadásra.

A CSeries program viszont kisebb technikai kiforratlanságok miatt késésben van. Az első repülőgépeket már idén év végéig át kellett volna adni a megrendelők részére, de ez minden bizonnyal nem fog megvalósulni.

A cég vezetése így egy másik alternatíva mellett döntött, mely alapján a szintén svájci Helvetic Airways-től fognak Embraer E-190-es keskenytörzsűeket bérelni, melyek első példányai már 2014 decemberében átadásra kerülnek.

A gépeken utazókat a Helvetic Airways légiutaskísérői fogják majd kiszolgálni, míg a pilótákat a Swiss fogja biztosítani, akik később majd a kanadai CSeries típusra is átképzést kapnak.

Lehetséges, hogy most a brazil gyártó kerül majd helyzetelőnybe, hiszen az egyik legnagyobb vetélytárs, a CSeries ellen tud bizonyítani az Embraer E-190-es gépekkel? Az biztos, hogy a Bombardier vezetősége nem lehet túlságosan elragadtatva a Swiss kényszermegoldásától.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!