Újabb Boeing 747-es búcsúztatóra került sor, ezúttal a fülöp-szigeteki Philippine Airlines flottájában, amely szeptember 1-jén üzemeltette az utolsó Jumbo-járatot. A négy-hajtóműves típust mint megannyi más gépparkban a gazdaságosabb Boeing 777-es váltja.

A Philippine Flight Network összeállítása szerint az utolsó járat San Franciscóból közlekedett Manilába, ahol a Ninoy Aquino nemzetközi repülőtér diadalív vízsugárral fogadta a Philippine Airlines (PAL) leköszönő Boeing 747-400-asát.

Az RP-C7473 lajstromú géppel 285 utas érkezett és búcsúzott. A légitársaság emléklappal és fotózkodási lehetőséggel igyekezett emlékezetessé tenni az eseményt.

A légitársaság ezzel egy 35 éves korszakot zárt. A legelső 747-es, egy 200B széria 1979-ben csatlakozott a flottához, amelynek akkor az volt a legnagyobb és egyben legkorszerűbb típusa is, olyan új szolgáltatási színvonalat életre hívva, amely egyedülálló volt nemcsak a társaságnál, hanem a világon is.

Az első osztályon utazók a Philippine Jumbóinak fedélzetén élvezhették először az ággyá alakítható ülések nyújtotta kényelmet. A Skybed fotelek exkluzivitását pedig csak tovább növelte, hogy a felső fedélzeten, a „púpban” kaptak helyet, még szeparáltabb és különlegesebb élményt szerezve az utazóknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Aztán 1993-ban új fejezet nyílt a Philippine és a Boeing 747-es gépcsalád közös történetében, amikor színre lépett a legújabb, 400-as széria, amelyből a társaság eredetileg nyolc darabot rendelt magának, de a közben támadt financiális nehézségek miatt öt gépet vissza kellett mondani.

Az utolsó Philippine Boeing 747-es járat fogadása Manilában. (Fotó: Philippine Airlines) | © AIRportal.hu

Az utolsó Philippine Boeing 747-es járat fogadása Manilában. (Fotó: Philippine Airlines)


Leszállításra került viszont egy Combi változat, amely eredetileg a Kuwait Airways számára készült. A Philippine azonban ezt a gépet teljes utasszállító konfigurációban üzemeltette. Ezt követően 2003-ban adódott a lehetőség, hogy a légitársaság egy újabb 747-400-ast szerezzen be magának a tíz évvel korábban kötött szerződés alapján, és így lett összesen öt darab a flottában.

A típus a képességeinek megfelelően az elmúlt 35 évben a PAL-útvonalhálózat nagy forgalmú, hosszú távú járatain szolgált, összekötve a Fülöp-szigeteket Észak-Amerikával, Európával, Ausztráliával és a Közel-Kelettel, de alkalom adtán előfordult, hogy belföldi, illetőleg regionális vonalakon is működött, például Hong Kongba. A járatszervezők legutóbb pedig két amerikai nagyvárosra, San Franciscóra és Los Angelesre állították a típust.

A Boeing 747-400-asok helyét a flottában az amerikai gyár 777-300ER típusa veszi át, amely a légitársaság közlése szerint 25%-kal kedvezőbb üzemanyag fogyasztásban, míg karbantartási költségei mintegy 40%-kal alacsonyabbak.

A Philippine egyébként 2009 novemberében vette át az első megnövelt hatótávú 777-300-ast, és azóta már hat darab áll rendelkezésre, sőt tavaly márciusban azt is jelezte a légitársaság, hogy érdekli az új generációs 777-X széria, noha egyelőre szerződést még nem kötöttek rá.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!