Az olasz low-cost légitársaság az Alitalia csoport tagjaként működött 2009-től, a külön márkának és működésnek az Etihaddal köttetett frigy vethet véget. Az Air One 1995-től működő vállalkozás, amely az állami Alitalia mellett a második legnagyobb olasz légitársasággá nőtte ki magát. 2008-ban a két rivális egyesült és az irányítás az Alitaliahoz került.

Az évek óta gazdasági gondokkal küzdő Alitalia a fennmaradásához komoly pénzügyi támogatásra szorul, melyhez az öböl-menti kérője az Etihad nyújt segítséget.

Az Abu Dhabi központú fuvarozó fájdalmas feltételekhez kötötte a nem kis összeget felemésztő mentőcsomagot. Az Alitalia túl méretes dolgozói létszámát szanálni kénytelen és ennek a racionalizálási intézkedésnek része az Air One megszüntetése is, mely komoly belső konkurenciát jelentett az olasz nemzeti fuvarozónak.

Az Air One szeptember 30-án megszünteti az üzemelést Catania, Palermo és Velence repülőtereiről, majd október 30-án Milánó Malpensa, Pisa és Verona következik. A légitársaság egységes flottával kilenc Airbus A320-assal teljesítette járatait, mely 12 ország 35 városát kötötte össze közvetlenül.

Az Air One elődje már 1983-tól működött Aliadriatica néven, jelenlegi nevét 1995-től használja. 2008-ban az Alitaliaval megállapodva beolvadtak az olasz nemzeti fuvarozóba, ez a folyamat közel egy évig tartott és 2009-ben zárult le. Az Air One növekedési terveit jól példázza, hogy az Airbus A350-es típusából is rendeltek még 2008-ban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air One Airbus repülőgépe. (Fotó: Mészáros Balázs - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Air One Airbus repülőgépe. (Fotó: Mészáros Balázs – AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!