Az utóbbi időszakban gazdasági nehézségekkel küzdő Air Berlin menedzsmentje nyilvánosságra hozta a légitársaság stabil nyereségessé tételéhez szükséges lépéseket.
Wolfgang Prock-Schauer, a vállalat vezérigazgatója nyilatkozatában elmondta, hogy a cég egyik legnagyobb célkitűzése az elkövetkezendő három évben a fenntartható nyereségesség elérése lesz.
Az Air Berlin 8,6 millió eurós nyereséget könyvelhetett el a 2014-es gazdasági év második negyedében, így a menedzsmentnek nincs oka panaszra, azonban az pozitív eredmény fenntartásához további lépések szükségesek – írja cikkében a CH Aviation hírportál.
A terv három fő szegmensre összpontosít, így az európai és a hosszútávú járathálózat működésére, míg harmadik alkotóelemként a charter-/nyaralójáratok átszervezésére helyez hangsúlyt.
„Hosszú ideje dolgozunk az átszervezési programunkon. Miután az elmúlt pár hónapban folyamatosan mérlegeltünk, és fontos döntéseket hoztunk, úgy döntöttünk, hogy az Air Berlinnek továbbra is csak a fent említett három szegmenst kell kiszolgálnia. Igyekszünk folyamatosan változtatni azon, hogy hogyan irányítjuk a céget és figyelünk arra, hogy meg tudjunk felelni a piaci elvárásoknak.” – tette hozzá Wolfgang
Ami az útvonalhálózatot illeti, a légitársaság elsősorban az Ausztriát, Németországot és Svájcot magába foglaló DACH régióban fog kiemelt figyelmet fordítani a keresletre és a járatok nyereségességére, míg a spanyolországi Palma de Mallorca repülőtérről is számos új point-to-point viszonylatot szeretnének majd nyitni.
A jelenleg 129 gépes flotta karbantartási műveletei úgy kerülnek ütemezésre, hogy a nyári hónapokban a lehető legkevesebb repülőgép vesztegeljen a javítóhangárokban. Az ebből adódó többlet kapacitás az éppen szükséges helyekre lesz majd vezényelhető, így a légitársaság a maximális profitot realizálhatja a forgalmasabb, nyári időszakban.
A légitársaság flottájának mérete az útvonalhálózat optimalizálását követően körülbelül 10 géppel fog csökkenni.
A cég átszervezése az alkalmazottakat is érinteni fogja, mivel feltételezhetően öt kisebb bázis fog megszűnni Münster/Osnabrück, Hannover, Dortmund, Erfurt és Drezda városában.
Az Air Berlin igyekszik kibővíteni kapcsolatát az Etihad Airways-szel is, mely közvetlenül a cég részvényeinek 29,21%-át birtokolja. A vezérigazgató szerint egy új együttműködésről is szó lehet a német fuvarozó, az arab légitársaság, valamint annak legújabb kiszemeltje, az Alitalia között, de erről még nem számolt be részleteiben Wolfgang.