Az utóbbi időszakban gazdasági nehézségekkel küzdő Air Berlin menedzsmentje nyilvánosságra hozta a légitársaság stabil nyereségessé tételéhez szükséges lépéseket.

Wolfgang Prock-Schauer, a vállalat vezérigazgatója nyilatkozatában elmondta, hogy a cég egyik legnagyobb célkitűzése az elkövetkezendő három évben a fenntartható nyereségesség elérése lesz.

Az Air Berlin 8,6 millió eurós nyereséget könyvelhetett el a 2014-es gazdasági év második negyedében, így a menedzsmentnek nincs oka panaszra, azonban az pozitív eredmény fenntartásához további lépések szükségesek – írja cikkében a CH Aviation hírportál.

A terv három fő szegmensre összpontosít, így az európai és a hosszútávú járathálózat működésére, míg harmadik alkotóelemként a charter-/nyaralójáratok átszervezésére helyez hangsúlyt.

„Hosszú ideje dolgozunk az átszervezési programunkon. Miután az elmúlt pár hónapban folyamatosan mérlegeltünk, és fontos döntéseket hoztunk, úgy döntöttünk, hogy az Air Berlinnek továbbra is csak a fent említett három szegmenst kell kiszolgálnia. Igyekszünk folyamatosan változtatni azon, hogy hogyan irányítjuk a céget és figyelünk arra, hogy meg tudjunk felelni a piaci elvárásoknak.” – tette hozzá Wolfgang

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ami az útvonalhálózatot illeti, a légitársaság elsősorban az Ausztriát, Németországot és Svájcot magába foglaló DACH régióban fog kiemelt figyelmet fordítani a keresletre és a járatok nyereségességére, míg a spanyolországi Palma de Mallorca repülőtérről is számos új point-to-point viszonylatot szeretnének majd nyitni.

A jelenleg 129 gépes flotta karbantartási műveletei úgy kerülnek ütemezésre, hogy a nyári hónapokban a lehető legkevesebb repülőgép vesztegeljen a javítóhangárokban. Az ebből adódó többlet kapacitás az éppen szükséges helyekre lesz majd vezényelhető, így a légitársaság a maximális profitot realizálhatja a forgalmasabb, nyári időszakban.

Az Air Berlin egyik Boeing 737-800-as utasszállító repülőgépe. (Fotó: Szalmási Szabolcs - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Air Berlin egyik Boeing 737-800-as utasszállító repülőgépe. (Fotó: Szalmási Szabolcs – AIRportal.hu)


A légitársaság flottájának mérete az útvonalhálózat optimalizálását követően körülbelül 10 géppel fog csökkenni.

A cég átszervezése az alkalmazottakat is érinteni fogja, mivel feltételezhetően öt kisebb bázis fog megszűnni Münster/Osnabrück, Hannover, Dortmund, Erfurt és Drezda városában.

Az Air Berlin igyekszik kibővíteni kapcsolatát az Etihad Airways-szel is, mely közvetlenül a cég részvényeinek 29,21%-át birtokolja. A vezérigazgató szerint egy új együttműködésről is szó lehet a német fuvarozó, az arab légitársaság, valamint annak legújabb kiszemeltje, az Alitalia között, de erről még nem számolt be részleteiben Wolfgang.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!