Titokzatos projekten dolgozik a Gulfstream Aerospace, melynek végterméke nyugdíjba küldheti a G450-est és méltó konkurenciát állíthat az októberben bemutatott Dassault Falcon 5X-nek.
Új Gulfstream Business Jet emelt színvonalon
Itt a világ legnagyobb hatótávú bizzjete
Nyílt titok, hogy virginiai központú gyártó új típuson dolgozik, ami nem is csoda, hisz a konkurens Dassault Aviation októberben mutatta be a Falcon 5X-et és a Bombardier is bejelentette a Global 5000 utódlását, így a Gulfstream sem maradhat le a versenytársak mögött.
A közelmúltban négy éves csendet tört meg végül az észak-amerikai konstruktőr vezetése: bevallották, hogy fut egy P42 jelzésű program, melyről a „közeli jövőben” fontos bejelentést tesznek.
Mindez összecseng azzal, hogy az iparági források szerint a Gulfstream még az év vége előtt bejelenti a G450 váltótípusát. A jobban értesültek azt is tudni vélik, hogy mindez az NBAA (National Business Aviation Association – Nemzeti Üzleti Repülés Szövetsége) októberben esedékes konferenciáján fog megtörténni.
Bármi is a titkolózás oka, annyi biztos, a Gulfstream Aerospace-nek megfelelő választ kell adnia a Dassault Falcon 5X-re, mely szélesebb kabinnal 1000 mérfölddel távolabbra repíti az utasokat, mint a kiöregedő G450-es, üzemeltetési költségei pedig közel 30 százalékkal lesznek alacsonyabbak.
A P42 nem kialakításban mutat majd radikálisat: törzskereteit, szárnyait és fedélzeti rendszereit a G650-estől örökli majd. A hajtómű terén azonban biztosan szakítanak a több mint 50 éves hagyományukkal és nem Rolls-Royce erőforrások segítik az új típus levegőbe emelkedését, a hajtómű-szállítói verseny a General Electric és Pratt&Whitney között dől majd el.