Ahogyan arról már tegnap beszámoltunk, a Wizz Air két új járatot indít jövő tavasztól, először is Lisszabonba, majd pedig a holland Maastrichtba. A tegnapi információkat nem erősítette meg a légitársaság egészen ma délelőttig, amikor is sajtótájékoztató keretében jelentette be a járatnyitásokat. Mindezek mellett számos járat sűrűségét is növelik, valamint új repülőgéppel is bővül a budapesti bázis.

A portugál fővárosba 2015. március 30-tól indul a Wizz Air első járata, kezdetben hetente kétszer, hétfőn és pénteken, míg Maastrichtba május 15-én száll fel az útvonal első fecskéje. A holland városba heti négyszer lehet eljutni, a hétfői, szerdai, pénteki és vasárnapi napokon.

Váradi József vezérigazgató elmondása szerint a dél-európai célállomások igen népszerűek az utasok között, viszont Lisszabon még hiányzott a palettáról, így ez a nyitás egy logikus lépése a cég bővítésének. A maastrichti járattal kapcsolatban hozzátette, hogy a Dortmund-Brüsszel-Eindhoven desztinációs kört tökéletesen bezárja ez az útvonal.

Bővül a Budapesten állomásozó repülőgépek száma is, hiszen 2015 májusában érkezik a kilencedik gép is. Ezzel, Váradi József nyilatkozata szerint 500 ezerrel nő az ülőhely-kapacitás, valamint 500 új munkahely létesülhet.

Ami a jelenlegi útvonalhálózatot illeti, számos útvonalon lesz járatsűrítés, így például London Luton heti 26 helyett 28-szor, Brüsszel Charleroi, Eindhoven és Milánó Malpensa heti 13 helyett 14-szer érhető majd el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Barcelona, Madrid, Malmö és Stockholm Skavsta irányába induló járatok száma is növekszik, a jelenlegi heti ötről hétre. Az olasz Bari heti négy járattal lesz elérhető, míg Alicante is heti kétszeri járatra kerül sűrítésre.

Spengler Petra, a Wizz Air légiutaskísérő-nagykövete Váradi József vezérigazgatóval. (Fotó: Tóth Máté - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Spengler Petra, a Wizz Air légiutaskísérő-nagykövete Váradi József vezérigazgatóval.
(Fotó: Tóth Máté – AIRportal.hu)


A 2014-es téli menetrendet illetően egyelőre a nagy változás a bakui járat kiesése, amelyről Váradi József azt nyilatkozta, hogy a nyári menetrend végéig van kijelölésük az üzemeltetésre, ám a tárgyalások jelenleg is zajlanak. Mindemellett további probléma az azeri részről történő, repülőtéri használati költségeket érintő növekedés, amelyről szintén folynak az egyeztetések.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!