London és Sydney lesznek az Etihad Airways Airbus A380-800-asainak első célállomásai, míg a flottában ugyancsak vadonatúj típusként megjelenő Boeing 787-9-es Dreamlinernek európai, észak-amerikai, indiai és ausztráliai desztinációi is lesznek.

Pazar fedélzet mindkét gépen

Airbus A380-800-asból tíz darabra van véglegesített rendelése az Etihad Airwaysnek, de opciós lekötéseik továbbiakra is lehetőséget biztosítanak. A kétszintes Airbusok fedélzetét a légitársaság összesen 498 utas szállítására alkalmasan rendezteti be. Két főnek lesz férőhely az exkluzív The Residence lakosztályban, kilencen foglalhatnak helyet az Apartment első osztályon, hetvenen a business-, és 417-en a hagyományos turista osztályon.

A Lobby az A380-as fedélzetén. (Forrás: Etihad Airways) | © AIRportal.hu

A Lobby az A380-as fedélzetén.
(Forrás: Etihad Airways)

A Boeing 787-9-est illetően a társaság igen jelentős, 41 gépes flottát készül felállítani. A fedélzeten ezért vélhetően többféle konfiguráció is lesz, de az első gépek egyenként összesen 235 utas szállítására lesznek alkalmasak. Nyolc első osztályú, 28 business és 199 turista osztályú üléssel.

Etihad Airways Boeing 787-9. (Forrás: Etihad Airways) | © AIRportal.hu

Etihad Airways Boeing 787-9.
(Forrás: Etihad Airways)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Etihad Airways flottája rövidesen két vadonatúj típussal gazdagodik, az egyik a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-800-as, a másik a Boeing legújabb generációs középkategóriás szélestörzsűje, a 787-9-es lesz. Az új gépek kapcsán pedig az egyik, ha nem a legérdekesebb információ, hogy mely útvonalakon lehet velük első ízben találkozni.

A sorban az első a Boeing gyártmánya lesz, mivel azt már december 1-jétől düsseldorfi járatán bevetni készül az Etihad Airways, majd januártól Mumbai és Washington D.C. frekventált útvonalain is lehet a hosszított törzsű Dreamlinerrel repülni.

A legelső óriás Airbus átadás-átvétele a tervek szerint decemberben valósul meg, és a következő évben, 2015-ben máris további négy A380-800-as áll majd szolgálatba. Az első dedikált célpont december 27-től kezdődően London-Heathrow lesz, ahová a kétszintes típussal, a fedélzetén akár az egyedülálló luxuslakosztályt lefoglalva is lehet élvezni az utat.

A legnagyobb A380-as kapacitást azonban az Etihad Ausztrália irányába készül irányítani. Az ATW összeállítása szerint a gépek júniustól az Abu Dhabi – Sydney útvonalra is be lesznek állítva, amelyen jelenleg heti tizenegy járat közlekedik menetrendszerűen, ebből hetet Boeing 777-300ER, négyet pedig Airbus A340-600 gépek teljesítenek. Az Etihad úgy készül, hogy az A380-asok fogják váltani a Boeing 777-eseket, míg azok, az A340-esek által kiszolgált járatokra lépnek be, ezzel egyben megkezdve az A340-600-asok fokozatos, várhatóan 2016-ig végbemenő kivonását.

Később aztán Melbourne is A380-as célpont lehet, de arról egyelőre még nincs biztos döntés. Ha lesz, akkor várhatóan 2016-ban kerülhet fel a Superjumbo desztinációi közé.

Azt viszont már tudni lehet, hogy jövő év június 1-jétől a Boeing 787-9-esek megjelennek az Abu Dhabi – Brisbane viszonylaton is, amelyet momentán egy közbeiktatott szingapúri leszállással repül a légitársaság. A Dreamliner megjelenésével ez közvetlenre vált. Szingapúrt pedig a továbbiakban Airbus A330-assal szolgálják ki majd.


A Dreamliner fedélzet bemutató videója. (Forrás: Etihad Airways YouTube Csatorna)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!