A Singapore Airlines és a TATA Group közös légitársasága októberben indíthatja első járatait, melyhez a BOC Aviation biztosítja az Airbus A320-200 típusú repülőgépeket. Az idén öt gép átvételét tervezik a felek.

A gépet egy Yantra díszíti, mely egy nyolcágú csillag és az indiai kultúrában pozitív jelentéstartalommal bír.(Forrás: Brand Union Ray + Keshavan) | © AIRportal.hu

A gépet egy Yantra díszíti, mely egy nyolcágú csillag és az indiai kultúrában pozitív jelentéstartalommal bír.
(Forrás: Brand Union Ray + Keshavan)

A vállalat létrehozásával az indiai repüléstörténet egy új fejezete nyílhat meg, hiszen a legtöbb légitársaság a diszkont modellt preferálja, különösen, ha az egy újonnan induló társaság.

A piaci trendek azt mutatják, hogy a nagyobb légivállalatok is diszkontosítják szolgáltatásaikat, de a Vistara egészen mást kínál majd, ugyanis a prémium szegmensben kívánnak elindulni, ami az indiai viszonyokat elnézve nehezen értelmezhető. A Vistara elsősorban az üzleti utazók kedvében kíván járni, egyedi kiszolgálással és az igények teljes körű kielégítésével.

A flotta az európai repülőgépgyár keskenytörzsű családjának középső tagjára épülne az A320-asra, melyből összesen 20 darab fog szolgálni a társaságnál, ebből hét már az új generációs Neo lesz. Szeptemberben megérkezik az első gép és az év végéig összesen öt gépesre növekszik a flotta, az utolsó gép 2019-ben érkezhet a fuvarozóhoz. Az A320-asok fedélzeti kialakítása egyelőre nem ismert.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Vistara többségi tulajdonosa az indiai mamutvállalat a TATA Group lesz 51%-os részesedéssel, míg a Singapore Airlines 49%-ot birtokolhat az indiai törvények értelmében, mely tiltja, hogy indiai légitársaság többségi külföldi tulajdonban legyen.

A tulajdonosok a név és a vállalati logó megalkotására egy erre specializálódott vállalkozást a Brand Union Ray + Keshavan csapatát bízták meg, az ő segítségükkel esett a választás a szanszkrit vistaar kifejezésre, mely jelentése: határtalan kiterjedésű.

A Vistarának erős versenytársakkal kell megküzdenie az indiai piacon, a diszkontok között a nemrég megjelent Air Asia komoly kihívás lehet, de a prémium szegmensben is jelenlévő Air India és az Etihad segítségével megerősödő Jet Airways is konkurenciát jelenthet a jövőben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!