2015 tavaszán befejezi charter útvonalainak üzemeltetését a brit nyaraló utasok körében méltán híres Monarch Airlines és fokozatosan áttér a low-cost modellben való működésre.

Mindezt a Monarch csoport nemrég kinevezett vezérigazgatója, Andrew Swaffield erősítette meg a Travel Weekly hírportálnak. Az újdonsült vezérigazgató elmondta, hogy jelenleg stratégiai felülvizsgálat zajlik a vállalaton belül, amely minden területre kihat az üzemeltetéstől kezdve a tulajdonosi szerkezeten át egészen a finanszírozásig.

A megújult Monarch festést viselő Airbus A320-as repülőgép.(Fotó: Samu Ádám - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A megújult Monarch festést viselő Airbus A320-as repülőgép.
(Fotó: Samu Ádám – AIRportal.hu)

„A charter üzem mára a múlt. Bonyolult, költséges és zavaró az utasok előtt.” – indokolta a döntést Swaffield. A hírportál szerint nem ez az első eset a charter üzemmódra való panaszkodásra, hiszen Fabio Mantegazza, a Monarch Travel Group vezérigazgatója 2006-ban elmondta, hogy a charter üzletág haldoklik. „100%-ról 15%-ra csökkent a charter működés. Befejezzük ezt az utat.” – nyilatkozta korábban Mantegazza.

Andrew Swaffield szerint a 46 évi utazásszervezőkkel való együttműködés nagy előnyt jelent a jövőbeni low-cost modellben való működés során. A kooperáció folytatódni fog, hiszen a Monarch továbbra is szeretne jegyeket értékesíteni járataira utazásszervező irodákon keresztül.

Mindezzel egy időben hivatalos közleményben jelentette be a légitársaság, hogy megszünteti az East Midlands repülőtérről való üzemelést, amelynek következtében a légikikötő a vállalat bázisaként is befejezi pályafutását. Ez a lépés is egy következő lépcsőfok a low-cost üzemre való áttérésre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vállalat szeretné beteljesíteni a biztos és teljes átmenetet a kizárólag menetrenszerinti működésre még azelőtt, hogy a múlt hónapban bejelentett Boeing 737 MAX 8 rendelés első fecskéi megérkeznének a Monarch gépparkjába. Ez azonban nem várható egyhamar, hiszen a legelső repülőgép csupán 2018-ban csatlakozik az angol légifuvarozó flottájába.


Az idei év már hozott magával repüléstörténeti jelentőségű eseményt a Monarch Airlines életében. 2014. április 13-án repült ugyanis utoljára Monarch színekben az utolsó utasszállító, Európában üzemelő Airbus A300-as repülőgép. A G-OJMR lajstromú Airbus A300-605R 1991-es gyártása után közvetlen a légivállalathoz került, ahol azóta is szüntelen teljesített útvonalakat egészen áprilisig. Ekkor ugyanis egy, a repülésrajongók örömére szervezetett London Gatwick-Birmingham útvonal keretében búcsúztak az öreg harcostól, valamint a típus európai pályafutásától.

Az év végéig újabb búcsúra kerül sor, hiszen az A300-as mellett a Boeing 757-200-as típus is elköszön a gépparktól a sokévi szolgálat után. Helyét a korszerű Airbus A321-200 vette át, amelyből még két példány érkezik a jövő év során. A két klasszikus géptípus távozásával nem csupán a flottatörténetben zárul le egy hosszú korszak, de a charter működés megszüntetésével az üzemeltetés terén is egy új fejezet kezdődik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!