A Cessna modernizálja a meglévő típusainak egy részét, így a CJ3 sem kerülhette el a sorsát és a fejlesztések befejeztével elérkezett a hatósági engedélyek megszerzéséhez szükséges tesztfolyamat, amelyet az első sorozatpéldány egy 73 perces tesztrepüléssel bizonyított.

A CJ3+ festetlenül rótta a próbaköreit. (Fotó: Cessna) | © AIRportal.hu

A CJ3+ festetlenül rótta a próbaköreit. (Fotó: Cessna)

A repülés alatt a berepülőpilóta Mark Tuttle a gép képességeit némiképp próbára téve a fedélzeti rendszerek működését folyamatosan figyelve hajtotta végre a szűzrepülést és a Garmin G3000-es avionika megfelelően tette is a dolgát.

A CJ3+ az elődmodell kiváló tulajdonságait megörökölve született újjá, de az avionika, a kabinbelső, a pilótafülke és a diagnosztikai rendszer is megújult, továbbá a fedélzeti nyomást is sikerült alacsonyabb magasságnak megfelelőre állítani.

A tervezésnél fő szempont volt, hogy a gép alkalmas legyen egypilótás üzemre is, így a fedélzeten akár kilencen is tartózkodhatnak, ami a közepes méretű üzleti jetek piacán nagy előnynek számít.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gép képességeit javítja a Garmin G3000 avionika, mely tartalmaz TCASII rendszert, fejlett időjárás radart, mely a turbulens légtömegek előrejelzésére is alkalmas és az ADS-B rendszer is beépítésre került.

A gép meghajtásáról a Williams FJ44-3-A típusú erőforrások gondoskodnak, melyekkel a 770 km/órás maximális utazósebesség elérése és a 3834 kilométeres hatótávolság sem elérhetetlen. A fejlett hajtómű és az aerodinamikában kulcsszerephez jutó alkatrészek módosításával a gép fenntartási költségei, elsősorban az üzemanyagra fordított kiadások csökkenthetőek.

A Latitude sem járt a festőhangárban (Fotó: Cessna) | © AIRportal.hu

A Latitude sem járt a festőhangárban (Fotó: Cessna)

A Citation CJ3+ mellett a Citation Latitude is most hajtotta végre az első repülését, amelynek szintén sikerült kiválóan teljesítenie a 2 óra 42 perces tesztkör alatt. A Latitudeöt a pilóták 45000 láb (13000 méter) magasságba repítették és a hajtóműveket csúcsra járatva 0,8 Mach-ig vagyis 656 km/órára gyorsították. A nagy kabinos gép hatósági vizsgáját 12 hónapon belül szeretné lezárni a gyártó.

A Pratt and Whitney Canada PW306D típusú hajtóművekkel szerelt üzleti gép Garmin G5000-es avionikát kap, így a CJ3+ -nál némileg magasabb színvonalat képvisel, bár méretosztályban ugyanazt nyújtja, kilenc utast tud a fedélzetére venni.

Mindkét gép sikeres és késésektől mentes engedélyeztetés elé néz, a Latitude hamarabb kerülhet a megrendelőihez, de a CJ3+ első vevőinek sem kell sokkal tovább várnia 12 hónapnál.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!