Az első EC145 T2 átadása a DRF Luftrettungnak újabb mérföldkő a BK117/EC145-ös gépcsalád programjában az Airbus Helicopters-nél. A gépcsalád legújabb tagja 2014 tavaszán kapta meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, az EASA légialkalmassági engedélyét, és most készen áll a sokoldalú munkavégzésre. A Dunauwörthben fejlesztett és gyártott új helikopternek már több mint száz példányára futott be megrendelés.

EC145 T2 a DRF Luftrettung festésében. (Fotó: Airbus Helicopters) | © AIRportal.hu

EC145 T2 a DRF Luftrettung festésében.
(Fotó: Airbus Helicopters)

Dr. Wolfgang Schroder, az Airbus Helicopters németországi elnöke adta át az első EC145-öst a német mentőszervezetnek, a DRF Luftrettungnak, amely összesen húsz példányt rendelt a típusból.

„Az első EC145 T2 leszállítása jelentős esemény mindannyiunk számára az Airbus Helicoptersnél. Nagy örömünkre szolgál, hogy az egyik leglojálisabb vásárlónknak, a DRF Luftrettungnak adhatjuk át ezt a gépet.

Az EC145 T2 a legjobb helikopter, amit ma ajánlhatunk vásárlóinknak változatos feladataik elvégzésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az EC245 T2 kiemelkedően gazdaságosan üzemeltethető és testreszabott szolgáltatási csomagokkal kínáljuk” – mondta Dr. Wolfgang Schroder.

A helikopter ünnepélyes átadása. (Fotó: Airbus Helicopters) | © AIRportal.hu

A helikopter ünnepélyes átadása. (Fotó: Airbus Helicopters)


„Büszkék vagyunk arra, hogy a világon az elsőként vehetünk át egy EC145 T2-est” – mondta Steffen Lutz, a DRF Luftrettung igazgató tanácsának tagja. „Ezt a helikoptert a 24/7-es számú mentőbázisunkon, Münchenben állítjuk szolgálatba valamikor az év végén. 2009 óta használunk éjjellátó készüléket, mi voltunk az első ilyen németországi légimentő szervezet, és az új EC145 T2 ideális éjszakai mentőakciókra”.

A DRF Luftrettung

A DRF Luftrettunk helikopterekkel végez sürgősségi mentéseket és szállít kritikus állapotban lévő betegeket egyik kórházból a másikba. A szervezetnek 30 bázisa van Németországban és Ausztriában, nyolc közülük 24 órás szolgálatot tart fenn. Számos légimentőt használnak sérült emberek mentésére szerte a világon. Az elmúlt 41 év során a piros-fehér életmentők 700 ezernyi mentőakciót hajtottak végre. Egyedül 2014 első felében a DRF Luftrettung pilótái, sürgősségi orvosai és ápolói 19 523 esethívásra reagáltak. A DRF Luftrettunk nonprofit szervezetként adományokból tartja fenn magát.

Az EC145 T2 egy valódi multifunkciós helikopter.

Kompakt elrendezése, nagysága, a különböző kabin-berendezési opciók, a legszélsőségesebb időjárási körülmények között is kiváló repülési paraméterek igen sokféle műveletre teszik a gépet alkalmassá.

Ezek azok az okok, amiért Európa vezető légimentő szervezetei összesen 85 példányt rendeltek ebből a géptípusból. Ezekhez a szervezetekhez csatlakozott a német rendőrség, illetve a német hadsereg, amely 15 ilyen gépet tervez alkalmassá tenni a különleges erők műveletei számára. Ehhez jönnek még hozzá azok az EC145 T2-esek, amelyeket tengeri platformok személyzetének szállítására használnak, illetve megrendeléseket kapott a gyártó a luxuskivitelű vállalati verzióra is üzleti utazások céljaira. Év végéig mintegy húsz ilyen helikoptert szállítanak le.

Az EC145 T2-est a megnövelt teljesítmény és a mentőfeladatokra való különleges alkalmassága különbözteti meg a BK117/EC145 család korábbi modelljeitől. A gép megfelelt a legszigorúbb és legújabb légihatósági követelményeknek is, miközben a folyamatos fejlesztések révén alacsonyabb lett a karbantartási igénye. Ez utóbbi annak köszönhető, hogy sikerült megnövelni a javításközi időt a fő szerkezeti elemeknél, és mert bevezették a folyamatos karbantartási-javítási eljárást. Ráadásul, a gép zajkibocsátása bőven a nemzetközi normák alatt van, az EC145 T2 kategóriájának legcsendesebb típusa.

A gép újdonságai közé tartoznak a Turbomeca Arriel-2E hajtóművek, teljes körű kétcsatornás digitális hajtóművezérléssel (Full Authority Digital Engine Control, FADEC), és a Fenestron burkolt farokrotor a modernizált új farokrotor-áttétellel. A pilótafülkében megtalálható az Airbus Helicopters által kifejlesztett Helionix digitális avionikai rendszer négycsatornás robotpilótával. A gép kiváló lebegési tulajdonságai – akár egyhajtóműves üzemben is – döntő jelentőségűek a repülésbiztonság szempontjából, különösen a légimentő feladatok végrehajtásakor.

Az EC145 T2 kéthajtóműves, többcélú helikopter a négytonnás kategóriában, amelyet először 2011-ben mutattak be. Ez a legújabb tagja az Airbus Helicopters BK117/EC145-ös gépcsaládjának, amelyet Dunauwörthben fejlesztettek és gyártottak, és amely évtizedekre visszanyúló sikertörténetet mondhat magáénak.

Az Airbus Helicopters a vevőinek széleskörű szervízszolgáltatásokat kínál az EC145 T2 üzembe állításához és a későbbi üzemeltetéséhez. Ebbe beletartozik a pilóták és a műszaki személyzet kiképzése, javított pótalkatrész-kiszolgálás, és testre szabott karbantartási program, csakúgy, mint az alkatrészek gyorsszervize vagy a Turbomeca hajtóművek gyorsjavítási opciója. Ezeket a karbantartási programokat azért vezették be, hogy csökkentsék az üzemeltetési költségeket, és hogy a forgószárnyas a legmagasabb szintű bevethetőséggel álljon rendelkezésre. 2016-tól a full-flight szimulátor használata is elérhetővé válik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!