Negyven darab szélestörzsű Boeing utasszállító repülőgépre véglegesített megrendelési szerződést az All Nippon Airways (ANA). A mintegy 13 milliárd dollárt értékű beszerzés 20 darab 777-9X, 14 darab 787-9 és 6 darab 777-300ER típusváltozatot takar.

Kapcsolódó cikk, előzmény Nagyszabású flottafejlesztés az ANA-nál

ANA B-777-9X látványterv. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

ANA B-777-9X látványterv.
(Forrás: Boeing Company)


A 777-9X látványterv nagyobb felbontásban. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A 777-9X látványterv nagyobb felbontásban. (Forrás: Boeing Company)



A társaság első 787-9-es Dreamlinere. (Fotó: All Nippon Airways) | © AIRportal.hu

A társaság első 787-9-es Dreamlinere.
(Fotó: All Nippon Airways)


A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Airbus A320neo látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Airbus A320neo látványterv. (Forrás: Airbus)


Airbus A321neo látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Airbus A321neo látványterv. (Forrás: Airbus)

Az újabb Dreamliner rendeléssel az ANA végképp bebiztosította legnagyobb üzemeltetői státuszát, a légitársaság, mint a 787-8-as indítója ugyanis immáron összesen 80 darab 787-esre rendelkezik foglalással, amelyből már 29 darab van a flottában, 51 darab vár még tehát átadásra, és ebből 43 lesz a hosszabb törzsű, 787-9-es változat.

Amint arról beszámoltunk, az ANA a hét elején vette át legelső 787-9-es Dreamlinerét, amelyet augusztus 4-én már utasokkal a fedélzeten meg is reptet, és jövő hét csütörtöktől pedig menetrendszerű forgalomba is állít belföldi vonalakon.

A gép Tokió-Hanedáról Fukuoka, Osaka és Matsuyama városaiba fog járatokat teljesíteni 395 üléses kivitelben. Ezzel egyébként megelőzve az Air New Zealandot, amely ugyan a 9-es Dreamliner kibocsátó légitársasága, mégsem állítja hamarabb menetrendbe a gépét.

A márciusban tett szándéknyilvánítás tartalmazta ugyanígy a 777-es gépcsaládra vonatkozó rendeléseket, beleértve az új generációs 777X változatra szólóakat is, ezért ezek véglegesítésével a Boeingnek sikerült megőriznie kulcsszerepét az ANA szélestörzsű flottájában, amely kizárólag az amerikai gyártó gépeiből áll, 767-es, 777-es és 787-es típusokból. Az utolsó 747-esek tavasszal távoztak, talán végleg eltüntetve a négy-hajtóműves üzemet a flottából.

Az ANA pedig nemcsak azért fontos ügyfél a Boeing számára, mert kapcsolataik már több, mint öt évtizedes múltra tekintenek vissza, hanem mert legújabb nagygépük, a 777-9X korai ügyfelei között is tudhatják. A 777-300ER alapjain továbbfejlesztett új generációs triplahetes még nagyobb, a két-hajtóműves szélestörzsűek szegmensében kategóriateremtő típusváltozat lesz.

A programot illetően a Boeingnek eddig hat ügyféltől mintegy 300 777X rendelést sikerült szereznie. A leendő üzemeltetők sorában szerepel az ANA mellett a Lufthansa, az Etihad Airways, a Qatar Airways, a Cathay Pacific és az Emirates is.

Airbusokat is vásárol az ANA

A flottamodernizációs program részeként márciusban aláírt előszerződések nemcsak Boeingekre szóltak, a légitársaság akkor Airbusokat is választott, bővítendő a keskenytörzsű gépparkot, így az európai gyártó is örömmel jelenthette be, hogy véglegesített az ANA.

Az ANA Holdings által jegyzett rendelés 30 darab új hajtómű opciós A320neo családba tartozó gépet foglal magába, 7 darab A320neo és 23 darab hosszabb törzsű A321neo formájában, a szállítások 2016-tól történő megkezdésével.

A hajtóműválasztásban a Pratt&Whitney PW1100G-JM mellett döntött az ANA, ami azért is volt magától értetődő, mert a Japanese Aero Engines Corporation (JAEC) partnere a P&W 1100-as reduktoros hajtóműcsalád programjának, méghozzá 23% részben.

Az ANA keskenytörzsű flottája jelenleg 13 darab Airbus A320-asból és 40 darab Next Generation 737-esből áll.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!