Bemutatkozott a nagyközönség előtt az Icon A5 első nullszériás példánya. A vállszárnyas, tolólégcsavaros könnyű sport és kétéltű repülőgép nagy sikert aratott az Oshkosh AirVenture első napján.

Az összecsukható szárnyak, nagy előnyt jelentenek a tréleres szállításnál. (forrás: Icon Aircraft) | © AIRportal.hu

Az összecsukható szárnyak, nagy előnyt jelentenek a tréleres szállításnál. (forrás: Icon Aircraft)

Az Oshkosh AirVenturet kifejezetten a kis repülőgépgyártók és a nagy légi szalonokról kiszoruló vállalkozások számára hozták létre, melyen az Icon Aircraft is bemutatta, hogyan képzeli el a kisgépes repülés jövőjét.

A gyártó az A5 nevű modelljét hozta el, mely a különleges megjelenésével, összecsukható szárnyával és tolólégcsavarjával a kiállítás egyik leginkább várt repülőgépe. A típus a könnyű, motoros kétéltű gépek között keresi a piaci rést.

Az Icon A5 két személy szállítására alkalmas, akár 555 kilométeres hatótáv mellett, amelyhez a maximális utazósebesség 194 km/óra is lehet. A gép kialakítása lehetővé teszi a kétéltű üzemmódot, vagyis képes vízről is üzemelni, ez esetben a gyártó a behúzható futóműveket nem építi be a gépbe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A fülke műszerei egy autóé is lehetnének. (Forrás: Icon Aircraft) | © AIRportal.hu

A fülke műszerei egy autóé is lehetnének. (Forrás: Icon Aircraft)

A fürge masina erőforrása egy Rotax 912is hajtómű, amely 228 méternyi futópályáról vagy vízről képes a levegőbe emelni az akár 664 kilós gépet.

A fülke kialakítása egy autó belsejéhez hasonlít, kivéve a botkormányt. A gépnek összecsukható szárnyat terveztek a mérnökök, ami a könnyebb szállíthatóság miatt fontos. Az Icon Aircraft egy trélert is tervezett a gép szállításához, mely opcionálisan megrendelhető.

A repülőgép tervezését 2008-ban kezdték el, az akkori tervek szerint 2010-re már repült volna a madárka, ám a gyártó sorozatos pénzügyi nehézségei miatt jelentősen megcsúszott a program. A pénzügyi stabilitást már megoldotta az Icon Aircraft, ezért a következő időszakban a hatósági tesztek lebonyolításán lesz a fő hangsúly, melyhez három gépet építenek majd. 2015-ben az első 20-25 megrendelő át is veheti a gépeit. 2016-ra a gyártás felfuttatása a legfőbb cél, ami a több százas előállítási darabszámot jelenti, ehhez komoly automata termelő berendezéseket szereznek be.

Az Icon Aircraft nagyszerűen megtervezte a gépet, kompozit géptest és amfíbia tulajdonság jellemzi.(Forrás: Icon Aircraft) | © AIRportal.hu

Az Icon Aircraft nagyszerűen megtervezte a gépet, kompozit géptest és amfíbia tulajdonság jellemzi.
(Forrás: Icon Aircraft)


A koncepció létjogosultságát jelzi, hogy több mint ezer megrendelője van már a 189 ezer dolláros, LSA (Light Sport Amphibia) kategóriás gépnek.

Az Icon Aircraft botladozásai a konkurencia erőre kapását is segítette, hiszen az MVP Aero is megjelent a kategóriában, az Icon gépére nagyon hasonlító koncepcióval.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!