Bemutatkozott a nagyközönség előtt az Icon A5 első nullszériás példánya. A vállszárnyas, tolólégcsavaros könnyű sport és kétéltű repülőgép nagy sikert aratott az Oshkosh AirVenture első napján.
Az Oshkosh AirVenturet kifejezetten a kis repülőgépgyártók és a nagy légi szalonokról kiszoruló vállalkozások számára hozták létre, melyen az Icon Aircraft is bemutatta, hogyan képzeli el a kisgépes repülés jövőjét.
A gyártó az A5 nevű modelljét hozta el, mely a különleges megjelenésével, összecsukható szárnyával és tolólégcsavarjával a kiállítás egyik leginkább várt repülőgépe. A típus a könnyű, motoros kétéltű gépek között keresi a piaci rést.
Az Icon A5 két személy szállítására alkalmas, akár 555 kilométeres hatótáv mellett, amelyhez a maximális utazósebesség 194 km/óra is lehet. A gép kialakítása lehetővé teszi a kétéltű üzemmódot, vagyis képes vízről is üzemelni, ez esetben a gyártó a behúzható futóműveket nem építi be a gépbe.
A fürge masina erőforrása egy Rotax 912is hajtómű, amely 228 méternyi futópályáról vagy vízről képes a levegőbe emelni az akár 664 kilós gépet.
A fülke kialakítása egy autó belsejéhez hasonlít, kivéve a botkormányt. A gépnek összecsukható szárnyat terveztek a mérnökök, ami a könnyebb szállíthatóság miatt fontos. Az Icon Aircraft egy trélert is tervezett a gép szállításához, mely opcionálisan megrendelhető.
A repülőgép tervezését 2008-ban kezdték el, az akkori tervek szerint 2010-re már repült volna a madárka, ám a gyártó sorozatos pénzügyi nehézségei miatt jelentősen megcsúszott a program. A pénzügyi stabilitást már megoldotta az Icon Aircraft, ezért a következő időszakban a hatósági tesztek lebonyolításán lesz a fő hangsúly, melyhez három gépet építenek majd. 2015-ben az első 20-25 megrendelő át is veheti a gépeit. 2016-ra a gyártás felfuttatása a legfőbb cél, ami a több százas előállítási darabszámot jelenti, ehhez komoly automata termelő berendezéseket szereznek be.
A koncepció létjogosultságát jelzi, hogy több mint ezer megrendelője van már a 189 ezer dolláros, LSA (Light Sport Amphibia) kategóriás gépnek.
Az Icon Aircraft botladozásai a konkurencia erőre kapását is segítette, hiszen az MVP Aero is megjelent a kategóriában, az Icon gépére nagyon hasonlító koncepcióval.