Megkapta az első Boeing 787-9-es Dreamlinerét a 787-es típuscsalád indító légitársasága, az All Nippon Airways (ANA), amely 2011 októberében elsőként vett flottájába Dreamlinert, a 8-as szériából. Most pedig az ANA vált az első és egyelőre egyetlen légitársasággá, amelynek gépparkjában egyszerre két 787-es típusváltozat, a 8-as és 9-es is megtalálható.

Kapcsolódó cikk, előzmény Átadta a Boeing az első 787-9-est

Az ANA első 787-9-esének felszállása Paine Fieldről. Irány Tokió-Haneda! (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az ANA első 787-9-esének felszállása Paine Fieldről. Irány Tokió-Haneda!
(Fotó: Boeing Company)

ANA Boeing 787-8 és 787-9 Domestic összehasonlító táblázat. (Forrás: ANA) | © AIRportal.hu

ANA Boeing 787-8 és 787-9 Domestic összehasonlító táblázat. (Forrás: ANA)


A légitársaság közösségi oldalán közölt egyik első fotó. (Forrás: ANA - facebook) | © AIRportal.hu

A légitársaság közösségi oldalán közölt egyik első fotó. (Forrás: ANA – facebook)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az Air New Zealandnak még szüksége van egy kis gyakorlatszerzésre. Ők csak októberben készülnek forgalomba állítani az első 787-9-esüket. (Fotó: Air New Zealand) | © AIRportal.hu

Az Air New Zealandnak még szüksége van egy kis gyakorlatszerzésre. Ők csak októberben készülnek forgalomba állítani az első 787-9-esüket. (Fotó: Air New Zealand)

A legelső sorozatgyártott Boeing 787-9-est ugyan az Air New Zealand vette át, de várhatóan mégis az All Nippon Airways fogja hamarabb, már augusztus 4-én forgalomba bocsátani a típust, noha az új-zélandiak már csaknem három hete Aucklandben tudhatják az első Dreamlinerüket.

Az ANA flottája viszont immáron nem kevesebb, mint 29 darab 787-essel rendelkezik, amely komoly előny a rendszerbe állításban, az üzemeltetés tulajdonképp folytatólagos és nem teljes nóvum, ahogy az Air New Zealandnál, ahol még egyetlen Dreamliner sem szolgált.

Az ANA ráadásul egy igen vészterhes időszakot is átvészelt már a típussal, amikor a légügyi hatóságok ideiglenes forgalmi tiltást gyakoroltak az akkumulátor problémák miatt a 787-8-asra. Volt tehát alkalom összemelegedni és megismerni a technikát bőven.

Az ANA egyébként összesen 30 darab 787-9-est rendelt flottája számára, amit további 14 gépre szóló opciós jog is kiegészít, de szükség is lesz a gépekre, mivel a 2020-as Tokiói Nyári Olimpiai Játékokra már kész szeretne lenni a társaság a flotta átfogó modernizációjával, hogy a lehető legkorszerűbb és legköltséghatékonyabb módon szolgálhassák ki az utasforgalmat. A 787-9-esek közvetlenül a 777-200-asok váltására érkeznek. Ezek megnövelt hatótávú, 777-200ER változatai viszont még maradnak egy ideig.

Az első 787-9-est az ANA ún. Domestic, vagyis belföldi-regionális járatteljesítésre konfigurált fedélzettel rendelte, amely szerint a gép összesen 395 utasnak biztosít férőhelyet. Ebből mindössze 18 ülés a Premium Class, a fennmaradó 377 hagyományos Economy.

Összehasonlításképp érdemes megjegyezni, az Air New Zealand három osztályos elrendezésben összesen 302 ülésesre székezteti ugyanezen típusát, amihez azt is hozzá kell tenni, hogy az ANA ugyan jóval több utast szállíthat, de teljes kapacitásával viszont csak 11000km a maximális hatótávja, míg az Air New Zealand neki indulhat akár 15370km-es útvonalaknak is 9-es a Dreamlinerével.

A hosszú távú nemzetközi járatokra persze az ANA is más konfigurációt választ, amelyet majd a 2015. áprilisi időszaktól kezdődően vezetnek be.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!