Csütörtökig a Távol-Keleten vendégeskedik az Airbus A350-900XWB ötös számú prototípusa, amely a mai napon érkezett meg Hong Kongba. A gép egyenesen a gyártó franciaországi bázisáról, Toulouse-ból repült, amivel kezdetét vette az útvonal próbák második szakasza.

Az AIRportal.hu videó rovata ajánlja A350XWB: megvolt az első próbaút

Múlt hét pénteken még Frankfurtban járt az MSN5. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Múlt hét pénteken még Frankfurtban járt az MSN5. (Fotó: Airbus)

Landolás Hong Kongban július 28-án.(Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Landolás Hong Kongban július 28-án.
(Fotó: Airbus)

Hong Kong a forró és párás éghajlattal összefüggő vizsgálatok helyszíne is egyben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Hong Kong a forró és párás éghajlattal összefüggő vizsgálatok helyszíne is egyben. (Fotó: Airbus)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus a berepülési program záró fejezeteként július 24-én indította útjára az útvonal próbákat, amely első szakaszában az MSN5 először a kanadai Iqaliutba, majd onnan a németországi Frankfurtba teljesített járatot, és a végállomás természetesen Toulouse volt. A hétvégi felkészülést követően pedig a gép a hét elején máris folytatta kijelölt útvonalát, és ma megérkezett Hong Kongba.

Az út történeti jelentőségét növeli, hogy Hong Kong nemzetközi repülőtéren most először szállt le az európai repülőgépgyár kompozit építésű, új generációs utasszállító típusa, amely a héten innen Szingapúrba fog nagy sűrűségű járatszimulációt végezve oda-vissza vonalakat repülni, bizonyítandó a piaci szempontból kiváltképp fontos távol-keleti térségnek az A350-es készenlétét az itteni igényekre, valamint magára a forgalomba bocsátásra.

A jelenlét persze korántsem csak a reklámnak és hírverésnek szól. A fedélzeten az Airbus berepülő pilótái mellett ott vannak az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) megfigyelői is, akik árgus szemmel követik a típus működését, rendszereinek megbízhatóságát és üzemképességét, de szükség is van minderre, mert az Airbus szeptemberre már típusengedélyt szeretne.

A gyáriak tájékoztatása szerint az MSN5 csütörtökig, vagyis július 31-ig marad a Távol-Keleten, aznap indul vissza Toulouse-ba, hogy aztán augusztus 2-án, szombaton útját vegye a harmadik, leghosszabb útvonalra, amelynek első célállomása a dél-afrikai Johannesburg lesz, onnan az ausztráliai Sydney, majd az új-zélandi Auckland következik, és ezután még mindig nem repül vissza Toulouse-ba, hanem irány Dél-Amerika, ahol Santiago de Chilébe, majd São Paulóba érkezik.

Az útvonal próbák, amely során az A350-es összesen 14 várost érint a tervek szerint augusztus 13-án zárulnak. A legutolsó célállomás – mint arról korábban beszámoltunk – a finn főváros, Helsinki lesz.

Így és innen figyelik a fedélzeti mérnökök a gép teljesítményét. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Így és innen figyelik a fedélzeti mérnökök a gép teljesítményét. (Fotó: Airbus)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!