Ma indult el a Boeing gyárból a Cargolux legújabb 747-8F gépe. A luxemburgi teherszállító légitársaságnak ez lesz a tízedik ilyen típusa. Az LX-VCK lajstromot viselő Jumbót holnapra, vagyis július 25-ére várja európai bázisára a Cargolux.

Kapcsolódó cikk, előzmény Még egy Boeing 747-8F-et rendel a Cargolux

A Cargolux nem hagyja kihasználatlanul legújabb Boeingjének hazarepülő járatát, máris rakománnyal pakolva érkezik majd Luxemburgba, hogy onnan aztán a logisztikai rendszer tovább ossza a portékákat. A Paine Field-i felszállást követően ezért a gép először a közeli Seattle-Tacoma reptéren, majd utána a kanadai Calgaryban tesz kitérőt, és onnan veszi csak útját a szokásos atlanti útvonalon keresztül Európa felé.

A tízedik 747-8-as átvétele hozzásegítette a társaságot, hogy flottájának átlagéletkora az iparágban a világ egyik legfiatalabbja, mindössze 5.8 éves legyen – emelte ki Dirk Reich, a Cargolux elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette, hogy üzemanyag takarékossága és csendes üzeme mellett a típus kiváltképp ideális a duális elosztó-központ stratégiájuk viteléhez, amely Luxemburg és a kínai Csengcsou között áll fenn. A cél ugyanis a napi többszöri 747-8F-fel biztosított hatékony összeköttetés.

Az AIRportal.hu kérésére rendelkezésre bocsátott, a tízedik 747-8F-ről még az átadás-átvétel előtt készített fotó a Boeing gyár területén. Amint kapunk képeket a gép Luxemburgba érkezéséről frissítjük cikkünket! (Forrás: Cargolux) | © AIRportal.hu

Az AIRportal.hu kérésére rendelkezésre bocsátott, a tízedik 747-8F-ről még az átadás-átvétel előtt készített fotó a Boeing gyár területén. Amint kapunk képeket a gép Luxemburgba érkezéséről frissítjük cikkünket! (Forrás: Cargolux)


A Cargolux nem mellesleg a Boeing gyár számára is különösen fontos ügyfél. Annak idején 2011 októberében a légitársaság indította a 747-8 teherszállító változatát. A típus azóta nagyon jól bevált, a társaság közlése szerint az elmúlt évben a gépek csaknem napi 16 órás kihasználtsággal működtek, amivel a Cargolux nagyon elégedett. Olyannyira, hogy a tizenegyedik 747-8F még az idén megérkezik majd a flottába, abból a tizennégyből, amelyet összesen rendeltek maguknak. A legújabb generációs Jumbók mellett egyébként további 11 darab korábbi szériás, 747-400F teljesít még szolgálatot a flottában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új GEnx-2B67 hajtóművekkel szerelt B-747-8F 30%-kal halkabb, mint elődje, amely az egyre szigorodó repülőtéri zajkvóták tekintetében komoly fegyverténye, de az üzemeltetési mutatók terén sem kell szégyenkeznie a 747-8-asnak, mivel itt 16%-os előnye van.

A Cargolux Boeing 747-8-asai a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is megfordulnak, sőt emlékezetes, hogy a legelső gép (LX-VCB) az átvétele utáni első kereskedelmi útján a magyar fővárost érintő útvonalon repült, és a társaság máig az egyetlen, amely rendszeresen 8-as 747-essel érkezik ide.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!