Újabb Airbus A380-800-assal teljesített menetrendszerű járat indult Indiába, miután az Emirates is szolgálatba állította a világ jelenleg legnagyobb utasszállító típusát Dubaj és Mumbai közötti útvonalán.

Az Emirates A380-asain First, Business és Economy osztályok vannak. (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

Az Emirates A380-asain First, Business és Economy osztályok vannak. (Fotó: Emirates)


Egy A380-as légi-utaskísérő személyzete. (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

Egy A380-as légi-utaskísérő személyzete. (Fotó: Emirates)


Mumbai immáron az Emirates A380-asainak 29. dedikált célpontja az útvonalhálózatban. (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

Mumbai immáron az Emirates A380-asainak 29. dedikált célpontja az útvonalhálózatban.
(Fotó: Emirates)


A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A First és Business utasok exkluzív bár helyisége az A380-as fedélzetén. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A First és Business utasok exkluzív bár helyisége az A380-as fedélzetén. (Fotó: Airbus)

Mindez első hallásra nem is akkora hír, hiszen az Emirates a legnagyobb Superjumbo üzemeltető, folyamatosan bővülő gépparkja most éppen félszáz ilyen kétszintes A380-assal működik, amelyekkel sorra nyitják az újabb és újabb járatokat, de sokkal inkább figyelemre méltó az a tény, hogy az Emirates még csak a második légitársaság, amely ebbe a hatalmas, 1.2 milliárd lakosú országba ezzel a nagy utasbefogadó-képességű típussal közlekedik.

Az Emirates eredetileg májusban jelentette be, hogy júliusban már Airbus A380-asaival készül a mumbai Chhatrapati Shivaji nemzetközi repülőtérre, amivel a Singapore Airlines (SIA) után a másodikként indít A380-as járatot Indiába. A SIA, amely az A380-as kibocsátó légitársasága is, ugyanis már május végén elkezdte a típus bevezetését, és azóta nemcsak Mumbaiba, hanem Delhibe is repül az óriás Airbusszal.

Hogy miért kellett ilyen sokáig, az A380-800-as 2007-ben történt megjelenése óta várni rá, hogy a légiközlekedési forgalmában is egyre növekvő India csak most, 2014-ben fogadjon először ekkora gépet a világ más pontjairól, miközben 11 üzemeltetőnél már összesen 135 darab A380-as van szolgálatban, kissé furcsának tűnhet, de a válasz viszonylag egyszerű.

India kormánya csak idén év elején oldotta fel az addig érvényben volt A380-as tilalmat, amely szerint a légitársaságok nem üzemeltethették járataikat ezzel a típussal. A tiltást annak idején azért eszközölte a kormány, hogy protekciót biztosítson a nemzeti légitársaság, az Air India, valamint a másik nagy, a Jet Airways forgalma számára, és nem mellesleg még a repülőterek infrastruktúrái sem voltak készen a négy-hajtóműves Airbus kiszolgálására, de persze ez utóbbi inkább csak kiegészítő indok az előbbi kettő mellett.

Az Emirates július 21-től viszont 500/501 számú járatpárján már a hét minden napján küld egy A380-ast Mumbaiba, amely mintegy 2222 kilométernyi távolságra van az Arab Emírségektől.

A dubaji légitársaság számára ráadásul kiváltképp fontos Mumbai. Nemcsak azért mert ez a város India gazdasági és pénzügyi központja, hanem mivel indulásuk évében, 1985-ben az egyik legelső desztinációjuk is volt. Az elmúlt 29 évben pedig nem kevesebb mint 42 millió utast szállítottak a két város között.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!