Zágrábban és Szarajevóban is megjelenik a flydubai. A diszkont modellben működő légitársaság bejelentése szerint folytatják a kelet-közép-európai térségbe irányuló terjeszkedésüket, ezért adják hozzá útvonalhálózatukhoz Horvátország, valamint Bosznia-Hercegovina fővárosát. A decembertől elérhető új járatok viszont egyik célállomásra sem lesznek napi rendszerességűek.

A flydubai flottája jelenleg kizárólag a Boeing 737-800NG típusaiból áll. (Fotó: flydubai) | © AIRportal.hu

A flydubai flottája jelenleg kizárólag a Boeing 737-800NG típusaiból áll. (Fotó: flydubai)


2010 októberében a Boeing a flydubai-nak szállította az első Boeing SkyInteriorral szerelt 737NG-t. (Fotó: flydubai) | © AIRportal.hu

2010 októberében a Boeing a flydubai-nak szállította az első Boeing SkyInteriorral szerelt 737NG-t. (Fotó: flydubai)


A társaság a jövőt is a 737-essel tervezi: tavaly novemberben 100 darab 737 MAX-8-ra szerződött a Boeinggel. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A társaság a jövőt is a 737-essel tervezi: tavaly novemberben 100 darab 737 MAX-8-ra szerződött a Boeinggel.
(Fotó: Boeing Company)


A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A 100 darab 737 MAX-8-ast és még 11 darab 737-800NG-t tartalmazó rendelés a légitársaság történetének addigi legnagyobb, listaáron számítva 11.4 milliárd dolláros gépvásárlása volt. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A 100 darab 737 MAX-8-ast és még 11 darab 737-800NG-t tartalmazó rendelés a légitársaság történetének addigi legnagyobb, listaáron számítva 11.4 milliárd dolláros gépvásárlása volt. (Fotó: Boeing Company)

Zágráb és Szarajevó felvételével a flydubai a kelet-európai, illetőleg a FÁK országok térségében immáron nem kevesebb mint 26 célponttal fog rendelkezésre állni a bázisról, a dubaji nemzetközi repülőtérről kiindulóan. Összességében, a teljes hálózatát tekintve pedig már 75 várossal kínálnak majd közvetlen összeköttetést.

Az expanziós politika, újabb járatok nyitása és a meglévők sűrítése ugyanakkor a flotta bővítését is megkívánja, ezért a flydubai egyúttal arról is beszámolt, hogy a nyáron három darab Next Generation Boeing 737-800-as érkezik Dubajba, amelyekkel már összesen 39 gépesre duzzad a flotta, de ez még mindig semmi, mivel az év végéig bezárólag újabb négy 737-est vesznek át.

Üzletpolitikájához híven a flydubai olyan piacokra igyekszik betörni, amelyek még egyáltalán nem, vagy kevésbé kiszolgáltak dubaji kapcsolattal, és ami Szarajevót, valamint Zágrábot illeti mindkettő telitalálat, ugyanis a társaság gépei lesznek az elsők, amelyek innen Dubajba repülnek. Amihez azért adalék, hogy Zágrábban a Qatar Airways 2012 májusa óta már jelen van, és Dohát ajánlja fel átszálló központjaként keleti, vagy akár nyugati irányba is.

A menetrendet illetően a szarajevói járat hetente kétszer, hétfőnként és csütörtökönként, míg a zágrábi heti háromszor, keddenként, péntekenként és vasárnaponként lesz elérhető. Az előbbi december 8-tól, míg utóbbi december 16-tól kezdődően. Az útvonalat teljesítő Boeingek fedélzete business osztályt is kínál majd, így a magasabb komfortot elváró és megfizető üzleti forgalom számára egyaránt adott a lehetőség az utazásra.

Budapestre az Emirates jön

Nem mellesleg a flydubai már három Magyarországgal szomszédos országban is jelen van, Szerbia, Románia és Ukrajna után Horvátország a negyedik lesz, továbbá Macedónia és Moldova fővárosai is szerepelnek a desztinációk között, ezért sokan várták-várják a légitársaság budapesti megjelenését. A flydubai szóvivője az AIRportal.hu megkeresésére 2012-ben azonban úgy nyilatkozott, Budapest kívül esik azon az 5 órás hatósugarukon, amellyel saját standardjaik szerint járatot tudnak üzemeltetni.

A Wizz Air aztán kapva kapott az alkalmon, és tavaly október végétől A320-as Airbusaival elindította járatát, igaz az nem a Dubai Internationalre, hanem a World Centralra közlekedik, de van, és kategóriájának megfelelő, low-cost kínálatot biztosít. Annak az esélyét pedig, hogy mindemellett mégis megjelenjen a Liszt Ferenc repülőtéren a flydubai csak még inkább csökkenti, hogy ősztől az Emirates is bekapcsolódik a forgalomba és napi rendszerességgel repül majd a jóval nagyobb teljesítményű, szélestörzsű Airbus A330-200-asaival Dubaj és Budapest között.