A Farnborough Airshow 2014-es turboprop értékesítési versenyében a francia-olasz ATR megelőzte kanadai vetélytársát. Az ATR Aircraft 94 gépet értékesített az opciós lekötésekkel együtt. Legnagyobb megrendelője a Nordic Aviation Capital.

A turbopropelleres gépek kétpólusú piacán szereplő vállalatok az ATR és Bombardier, mindketten sikeresen szerepeltek a Farnborough légi szalonon, de most az európai gyártó felülkerekedve kanadai riválisán sikeresebb tudott lenni a kategóriában. A Bombardier számára vigaszt nyújthat, hogy ők sugárhajtású utasszállítókat is gyártanak amelyben az ATR nem érdekelt, bár anyavállalata az Airbus folyamatosan rekordokat döntögetve a rendelési számháború élén áll.

A Nordic Aviation Capital lízingvállalat igen komoly mennyiségű, 75 darab ATR 42-600 típusú regionális utasszállítót rendelt, melyből 25 fix megrendelés, további 50 gép opcióként lehívható. A vásárlás összértéke 1,55 milliárd dollárt tesz ki, a gyártó 2015-től kezdi a gépek szállítását és 2020-ra válik teljessé a NAC flottája. A vállalat már most is a legnagyobb ATR flottával rendelkező lízingcég, a korábbi és mostani rendelések leszállítása után 200 ATR gyártmányú regionális utasszállítóval gazdálkodhat a bérbeadó.

Az egyik legnagyobb lízingvállalat, az Air Lease Corporation (ALC) sem marad új ATR-ek nélkül, mivel hét ATR 72-600-ast rendeltek a flottájukba, ezzel már 28 darabra hízik a cég ATR portfóliója. Az ALC 2010 óta minden évben az elsők között rendel gépeket az európai gyártótól és ezt mindig a farnboroughi seregszemlére időzíti.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az ATR az Azulnak gyártott gépet vitte reprezentálni a közönségnek. (Fotó: ATR Aircraft) | © AIRportal.hu

Az ATR az Azulnak gyártott gépet vitte reprezentálni a közönségnek. (Fotó: ATR Aircraft)


Légitársaság is rendelt gépet az ATR-től. A Myanma Airways hat darab új generációs ATR 72-600-ast rendelt a flottája bővítésének céljából, melyhez további hat gép érkezhet, ha az opciós lekötést is fixálja az ázsiai fuvarozó. A mianmari társaságnak nem ismeretlen a típus, flottájukban korábbi generációs ATR 72-500-as és ATR 72-200-as is üzemel. A most megrendelt légcsavarosok 2015-től érkeznek és az utolsó gép 2017-ben csatlakozik a flottához. A légitársaság hamarosan nevet is változtat a Myanmar National Airlines márkanév mögött repüli gépeit.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!