A Farnborough-ban zajló nemzetközi repülőnapon jelentették be a Trans States Holdings illetékesei, hogy a leányvállalatok számára az E-Jet gépcsalád ráncfelvarrott generációját választották, de a brazil regionális típus újabb generációjára voksolt több más fuvarozó is.
Az ezredik E-Jetet adta át az Embraer
Indul az Embraer E-Jet típuscsalád második generációja
A tervezett ütemben halad az új E-Jet fejlesztése
A Trans States Holdings leányvállalatai (Trans States Airlines, Compass Airlines és GoJet Airlines) számára 50 darab E-175-E2 típusú, újgenerációs regionális utasszállító repülőgépet rendelt, további 50 darabra opciós jogot szerzett. Az üzlet értéke listaáron 2.4 milliárd dollár. Az első gépek átadása 2020 júniusában kezdődik majd meg.
A brazil Azul Linhas Aéreas Brasileiras S.A. is az EMBRAER termékeire voksolt, szándéknyilatkozatot írt alá 30 darab E-195-E2 típusú repülőgép vásárlásáról. Amennyiben megköttetik a 3.1 milliárd dolláros üzlet, úgy további 20 gépre opciós jogot is szereznek. A dél-amerikai fuvarozó jelenleg 82 darab E-Jetet üzemeltet, további 11 darabra pedig megrendelése van, ezzel a világ legnagyobb E-195-ös flottáját birtokolja.
Marokkó nemzeti légitársasága, a Royal Air Maroc 4 darab E-190-est lízingeléséről döntött. A gépeket az ír Aldus Aviation lízingcég vásárolta meg és adja bérbe az arab fuvarozónak. Az első példányt még idén átveheti az észak-afrikai vállalat.
A japán Fuji Dream Airlines (FDA) 3 darab E-175-öst vásárolását jelentette be. A listaáron 258.6 millió dolláros üzlet opciós jogot biztosít további 3 gép megvásárlására is. A 2008 óta működő ázsiai légitársaság jelenleg 5 példányt üzemeltet a típusból.
Az Azerbaijan Airlines (AZAL) két további E-190-es beszerzéséről döntött. A listaáron 95.4 millió dolláros üzlet keretében beszerzett gépekkel együtt összesen 6 gépre nő az E-190-esek száma az azeri nemzeti fuvarozó flottájában.
Az EMBRAER emellett egy előrejelzést is közzétett, mely a 70-130 üléses regionális piacát taglalja 2014 és 2033 között. A nevezett szegmensben 6250 gépet igényelnek majd a légitársaságok 300 milliárd dollár értékben, ebből 2300 példány esik a 70-90 fős kategóriába. Az összérték 56 százaléka a régi gépek leváltását célozza, míg 44 százaléka a forgalomban lévő géppark növekedését okozza majd.
Régiókra lebontva is kifejtették a számokat, az észak-amerikai légitársaságok étvágya a legnagyobb, ők 32 százalékot harapnak a tortából, az európaiaknak 18% jut, majd Kína következik 17-tel. Dél-Amerika 11 százalékkal csak a negyedik a sorban, Ázsia 8 százalékra tart igényt, a FÁK (Független Államok Közössége) számára 6 százalékot jósolnak, míg a Közel-Kelet és Afrika egyaránt 4-4 százalékkal is beéri majd.