A Pratt&Whitney PurePower típuscsaládja még szolgálatba sem állt és a tesztfázisban lévő konstrukció csak most éri el a 10 000 üzemórát, máris a továbbfejlesztésén ügyködnek az amerikai gyártónál.

A Pratt&Whitney hivatalos közleményben jelentette be, hogy a PurePower hajtóműcsalád 2010 szeptembere óta legyártott 50 tesztpéldánya összesítve elérkezett a 10 000. üzemórához. A 19 000 ciklussal teljesített értékből 1400 órát a légi próbapadra függesztve sikerült elérni. A legelőrehaladottabb fázisban az A320neo gépcsaládra szánt PW1100G-JM jelzésű változat tart, mely már teljesítette az előre irányzott tesztprogram 80 százalékát.

Jól halad a PurePower típuscsalád tesztelése (Forrás: Pratt&Whitney)


A Mitsubishi MRJ, az Airbus A320neo, az EMBRAER E-Jet2 és az Irkut MSz-20 típuscsaládok meghajtására szánt konstrukció csak jövőre állhat szolgálatba, de a Pratt&Whitney már dolgozik az erőforrás továbbfejlesztésén. A 2020-ra tervezett módosítás a jelenlegi változathoz képest további 10 százalékos fogyasztáscsökkenést ígér, melyben a 3-ról 4-4,5-re növelt áttételi viszony és 15-ről 18-ra növelt kétáramúsági fok segít majd. A hajtómű méretét és teljesítményét is növelnék, az erőforrás elérhető lenne a Boeing 787, később a Boeing 747-8 és 777 méretű típusokhoz is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!